غرفه‌های هنری که به عشق اباعبدالله(ع) خدمات‌ ارائه می‌دهند

موکب هنر کرمان به مناسب ایام شهادت امام حسین(ع) در پارک مادر به مدت ۹ روز اقدام به برپایی ۱۲ غرفه فرهنگی و هنری کرده است. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله علیه‌السلام، همه اقشار هیاتی‌ها، اصناف مختلف، هنرمندان و … می‌خواهند خود را در […]

موکب هنر کرمان به مناسب ایام شهادت امام حسین(ع) در پارک مادر به مدت ۹ روز اقدام به برپایی ۱۲ غرفه فرهنگی و هنری کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله علیه‌السلام، همه اقشار هیاتی‌ها، اصناف مختلف، هنرمندان و … می‌خواهند خود را در مغناطیس امن سیدالشهدا علیه‌السلام قرار دهند و دِین خود را نسبت ادا کنند.

هفته گذشته نشست خبری موکب هنر کرمان با حضور برخی از اعضا این موکب در حوزه هنری استان کرمان برگزار شد و بنا به اعلام اعضا موکب هنر کرمان به مناسبت ایام سوگواری و ماتم امام حسین علیه‌السلام از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه در پارک مادر شهر کرمان ۱۲ غرفه برپا می‌کند. ساعت آغاز به کار موکب از ساعت ۱۹ الی ۲۲ است. از جمله غرفه‌های در حال فعالیت می‌توان به غرفه‌ خوشنویسی، طراحی کاراکتر کودکان و نوجوانان حسینی، مُهر برجسته، عکاسی، چاپ روی پارچه، چایخانه رادیو موکب و عهد نوجوانان اشاره داشت.

وارد پارک مادر که می‌شوی نوای یاحسین یاحسین تو را به سمت صدا می‌کشاند، نگاهت که با موکب و غرفه‌های در حال فعالیت گره می‌خورد، مسیر پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام را برایت تداعی می‌کند.

با دیدن هر یک از غرفه‌های موکب دلت برای کربلا پر می‌زند؛ در یکی از غرفه‌ها خواهر و برادرانی، مهر و کتیبه اباعبدالله علیه‌السلام را درست و به صورت رایگان به مردم حاضر هدیه می‌دادند.


غرفه‌ای دیگر در حال طبخ سیب‌زمینی سرخ کرده و درست کردن چای بودند و از مردم با دل و جان پذیرایی می‌کردند. نوای مداحی«سلام از راه دور…» از غرفه‌ای دیگر شنیده می‌شد که در این غرفه به یاد پیاده‌روی اربعین تصاویری را گذاشته بودند.


رادیو موکب از دیگر غرفه‌های مشغول به فعالیت در موکب هنر بود و صدای خواندن کتاب«فتح خون» از زبان گویندگان عالمی دیگر را در این فضا رقم زده بود.

انتهای خبر/م




غرفه‌های هنری که به عشق اباعبدالله(ع) خدمات‌ ارائه می‌دهند

منبع:آرمـان
? غرفه‌های هنری که به عشق اباعبدالله(ع) خدمات‌ ارائه می‌دهند