غدیر حلقه اتصال رسالت با امامت است

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: غدیر تنها نام یک منطقه و یک واقعه تاریخی نیست بلکه حلقه اتصال رسالت با امامت است. منصور شکرالهی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر‌خم گفت: غدیر تنها نام یک منطقه […]

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: غدیر تنها نام یک منطقه و یک واقعه تاریخی نیست بلکه حلقه اتصال رسالت با امامت است.

منصور شکرالهی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر‌خم گفت: غدیر تنها نام یک منطقه و یک واقعه تاریخی نیست بلکه حلقه اتصال رسالت با امامت است که جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان دارد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی مسئله حکومت در اسلام و تبیین الگوی حکومت اسلامی پیام و درس بزرگ غدیر خواند و افزود: شیعه ضمن حفظ عقاید درخشان و مستدل خود درباره واقعه غدیر، اجازه نخواهد داد این اعتقاد در جهان اسلام مایه اختلاف و تفرقه شود. 

وی تبیین الگوی حکومت اسلامی را درس دیگر واقعه عظیم غدیر برشمردند و افزودند: معرفی شخصیتی همچون حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به جانشینی پیامبر مکرم اسلام (ص) نشان می‌دهد که غدیر فقط یک خاطره تاریخی مسلمانان نیست بلکه بیان کننده معیارهای لازم برای اداره جوامع اسلامی و همه جوامع انسانی است.

شکرالهی با بیان اینکه غدیر یک حادثه تاریخی نیست، اظهار کرد:  غدیریک تفکر است و بدون شک واقعه غدیرخم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته  است.

وی توضیح داد: چون ولایت‌پذیری از مهم‌ترین آموزه‌های واقعه غدیرخم است، واقعه غدیر باید برای نسل نوجوان و جوان به درستی تبیین شود.

شکرالهی مشکل بشریت را فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر دانست و افزود: فرهنگ و پیام غدیر باید در بین جوانان شناسانده و بیشتر معرفی شود و امروز دنیای اسلام تشنه این معارف دینی و اسلامی است

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رسالت اصلی را انتقال پیام غدیر به مردم دانست و تبیین مفاهیم ولایت، انتظار و مهدویت را به عنوان هدف نهایی این واقعه‌ برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهارکرد: بزرگداشت غدیر نباید منحصر و محدود به دهه امامت و ولایت باشد؛ بلکه این جریان باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد.
انتهای خبر/م.ق




غدیر حلقه اتصال رسالت با امامت است

منبع:آرمـان
? غدیر حلقه اتصال رسالت با امامت است