عید قربان محصول نماز و حج است/ حج ابراهیمی فرصتی برای افشای جنایات صهیونیست هاست

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: عید قربان محصول نماز است، محصول حج است، محصول ضیافت است. به گزارش فت فتو؛ نماز عید سعید قربان در مسجد مصلای حضرت زهرا سلام الله علیها رابر به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر اقامه شد. حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام […]

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: عید قربان محصول نماز است، محصول حج است، محصول ضیافت است.

به گزارش فت فتو؛ نماز عید سعید قربان در مسجد مصلای حضرت زهرا سلام الله علیها رابر به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی عید سعید قربان، ضمن تبریک عید سعید قربان، عید بندگی گفت: جریان عید قربان اصل قربانی و حج ، از یادگارهای ابراهیم خلیل و دودمان ابراهیم خلیل است.

وی، با بیان اینکه قرآن کریم بعد از اینکه سنت ابراهیم را بازگوفرمود به ما فرمود باید تأسی کنید، افزود: یکی از بخش های اساسی که ما باید به حضرت ابراهیم خلیل سلام الله علیه تأسی کنیم، تبری از مشرکین است این برائت از مشرکین در سرزمین وحی انجام می‌شد این برائت از مشرکین عمل به دستور قرآن کریم است.  

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی تأکید کرد: مراسم برائت از مشرکین فرصت ویژه است برای برجسته کردن افشاء و اعلام جنایات صهیونیست‌ها؛ صهیونیست ها، جری و گستاخ شده اند.

وی ادامه داد:  به مسلمان سخت میگیرند و مانع از ورود مسلمان به مسجد الاقصی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: حج ابراهیمی یک فرصت است برای افشای جنایات صهیونیست ها و  خیانت خیانتکاران به آرمان فلسطین، این موضوع یک رسالت اسلامی و آرمانی که به عهده همه مسلمانان است.

وی افزود: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیستی ها این روزها در همه زمینه ها جریان دارد از جنگ لفظی مقامات گرفته تا اختلال در تأسیسات هسته ای و ترورها، این تقابل به وضوح قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام علیدادی  با اشاره به اینکه  رژیم صهیونسیتی در یک سال گذشته بارها به حملات سایبری روبرو شده است گفت: یک گروه هکری بنام عصای موسی بارها به دستگاه امنیتی اسراییل نفوذ کرده و اطلاعات زیادی را به دست آورده و به بخش های مالی و زیربنایی رژیم غاصب آسیب رسانده است.

امام جمعه رابر عید سعید قربان را از برجسته ترین اعیاد اسلامی خواند و تصریح کرد: چرا عید در اسلام تشکیل شد و چرا عیدی ما نماز است؟ عید گر چه بخش وسیع و مهم آن  مربوط به ولایت است، اما عید برگرفته از عود و برگشت بنده به خداست.
وی افزود: اگر کار صالحی را سالم انجام داد به او عیدی میدهند و آن عیدی هم عیدانه پر برکت است.

امام جمعه رابر گفت: وقتی یکماه انسان مهمان خدا در ماه مبارک رمضان بود وظیفه مهمانی خود را تقدیس کرد به وظیفه عمل نمود خداوند به او عیدی میدهد و به عنوان عید فطر که عیدانه اش نماز است حاجیانی که جزءضیوف الرحمن و مهمان سرزمین وحی هستند، حق میزبانی را رعایت کرده و  روز دهم با تقصیر از جامه احرام بیرون می‌آیند و جام وصال در بر میگیرند.خداوند به آنها عیدی میدهد و آن نماز عید قربان را هدیه می‌کند.

امام جمعه رابر گفت: نه به هر کسی عیدی میدهند و نه عیدانه هر کسی نماز است یک سفر ملکوتی رسول گرامی اسلام (ص)داشت؛ خداوند به حضرت عیدی را  عیدانه حضرت رسول نماز است ، نماز از معراج آمده است این «سبحان الذی اسری بعبده »ره آوردش نماز است.

وی عنوان کرد: وقتی به حضرت عرض کردند چه آوردی؟ فرمودند نماز آوردم . قبل از معراج که نماز نبود این معراج، عروج ، عیدانه اش همین است که گفته شده ره آورد سفر معراج؛ نماز است 

امام جمعه رابر تأکید کرد: بنابراین دستور نماز ، نه به هرکسی است، نه در هر زمانی است و نه در هر زمینی است . اگر در عید فطر است آن زمان، زمان ضیافت است و اگر در عید قربان است آن زمین، زمین ضیافت است ، عید قربان محصول نماز است ، محصول حج است ، محصول ضیافت است.

انتهای پیام/




عید قربان محصول نماز و حج است/ حج ابراهیمی فرصتی برای افشای جنایات صهیونیست هاست

منبع:آرمـان
? عید قربان محصول نماز و حج است/ حج ابراهیمی فرصتی برای افشای جنایات صهیونیست هاست