عنصر رشد معنوی زن، حجاب است

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: زن با عنصر حجاب اسلامی قرب الهی را برای خود و زمینه رشد معنوی خانواده و اجتماع را فراهم می‌سازد. به گزارش 《نذیر کرمان》شفیقه شفیعی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی دقیانوس گفت: فرهنگ حجاب یکی از مقدس‌ترین باورهای اعتقادی مسلمانان است. نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت افزود: […]

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: زن با عنصر حجاب اسلامی قرب الهی را برای خود و زمینه رشد معنوی خانواده و اجتماع را فراهم می‌سازد.

به گزارش 《نذیر کرمان》شفیقه شفیعی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی دقیانوس گفت: فرهنگ حجاب یکی از مقدس‌ترین باورهای اعتقادی مسلمانان است.
نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت افزود: واژه مقدس حجاب در لغت به معنای مانع و پوشش آمده است و تمام آموزه‌های دینی و احکام اخلاقی و فقهی فلسفه حکیمانه‌ای دارند که غایت آن سعادت و نجات آدمی است.

وی بیان کرد: زن با عنصر حجاب اسلامی قرب الهی را برای خود و زمینه رشد معنوی خانواده و اجتماع را فراهم می‌سازد و این حجاب تنها پوشش ظاهری نیست بلکه حجاب در گفتار، رفتار و نگاه از مصادیق آن است.
شفیعی ابراز کرد: در حقیقت حجاب حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد را سد می‌کند و به زن شخصیت و ارزش می‌بخشد.

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت عنوان کرد: از دیدگاه قرآن کریم انسان از آغاز آفرینش دارای لباس و پوشش بوده است که در اثر اغوای شیطان لباسش از تنش بیرون می‌آید و اسیر حیله و نیرنگ می‌شود.
وی گفت: حجاب این است که زن در جامعه حاضر و به او به عنوان یک انسان سالم نگاه شود و خانواده یکی از کوچکترین و با اهمیّت‌ترین نهادهای اجتماعی جامعه است که مرکز عشق، امید و تحقق آرزوهای زیبا و شیرین دختران و پسران محسوب می‌شود.

شفیعی بیان کرد: هر چه پیوند زن و شوهر صمیمی‌تر باشد استحکام خانواده نیز بیشتر خواهد بود و بی‌تردید نهاد خانواده در پرتو حفظ از حریم حجاب و عفاف به درخشندگی و بالندگی می‌رسد.

همسر سردار شهید امان الله غلامحسین‌پور مطرح کرد: همه نه تنها در اسلام بلکه در همه مرام‌های اجتماعی جهان این نتیجه حاصل شده که خانواده باید محفوظ و محترم بماند و زن و مرد باید دلبسته و خانواده یکدیگر باشند.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان جیرفت عنوان کرد: مراجع تقلید حجاب را از ضروریات مسلّم دین شناخته و این‌گونه اظهار نظر می‌کنند و حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: اصل کلمه حجاب از ضروریات است و منکر آن حکم منکر ضروری را دارد و منکر ضروری محکوم به کفر است.

وی تأکید کرد: مقام معظّم رهبری مدظله‌العالی می‌فرمایند اصل حجاب ضروری دین محسوب می‌شود ولی بعضی فروع آن ممکن است ضروری نباشد و بی‌اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است.

شفیعی در ادامه افزود: آیت‌الله بهجت (ره) می‌فرمایند بی‌اعتنایی حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است و همچنین آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند: در بینش‌ قرآن‌ کریم، حجاب‌ زن‌ تنها مربوط‌ به‌ خود او نیست‌ تا بگوید از حق‌ خود صرف‌نظر کردم، حجاب‌ زن‌ مربوط‌ به‌ مرد نیست‌.

نخبه قشر بانوان فرهیخته شهرستان جیرفت گفت: زمانی که بدحجابی در جامعه افزایش یابد آمار خشونت و جنایت علیه زنان بالا می‌رود و در تهاجم فرهنگی نیز رواج بدحجابی و بی‌حجابی و هرزگی در جامعه بهترین ابزار دشمن به شمار می‌رود و گسترش بدحجابی در بین زنان و دختران به سلامت نسل آینده به خطر خواهد افتاد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین روش‌های قرآنی در ترویج و گسترش عفاف و حجاب در جامعه است و قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های اهل ایمان می‌داند و از دیدگاه فرهنگ و احیای امر به معروف و نهی از منکر خیلی مهم‌تر و عظیم‌تر از سایر ارزش‌های الهی است.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان جیرفت تصریح کرد: نقش مطالبه‌گری مردم از دستگاه‌ها جهت پیاده‌سازی عفاف و حجاب در شهرستان بسیار ضعیف است و مردم پیگیری نمی‌کنند.
شفیعی بیان کرد: در سطح شهر فروشگاه‌هایی هستند که چادر و مقنعه می‌فروشند ولی یک فروشگاه حجاب برتر که همه لوازم حجاب را دارد در سطح دارد و این فروشگاه جواب‌گو نمی‌باشد و باید افزایش یابند.

انتهای پیام/ امیری

منبع: پایگاه خبری تحلیلی دقیانوس




عنصر رشد معنوی زن، حجاب است

منبع:آرمـان
? عنصر رشد معنوی زن، حجاب است