عنایت ویژه رئیس جمهور به احداث سیل بند در جنوب استان کرمان

ترمیم و بازسازی ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب استان کرمان از خدمات دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور به اجرای سیل بند در جیرفت اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، استاندار کرمان با اشاره اهمیت احداث سیل بند جیرفت در حفاظت از شهرستان‌های جنوبی گفت: رئیس جمهور کشورمان در سفر به […]

ترمیم و بازسازی ۷۰ کیلومتر سیل بند در جنوب استان کرمان از خدمات دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور به اجرای سیل بند در جیرفت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، استاندار کرمان با اشاره اهمیت احداث سیل بند جیرفت در حفاظت از شهرستان‌های جنوبی گفت: رئیس جمهور کشورمان در سفر به جنوب کرمان عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشت و مراتب آن را نیز دنبال می‌کند.
بیشتر بخوانید:
نشست ستاد بازسازی استان
ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان بعد از ظهر امروز با حضور، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان‌های جنوبی برگزار شد .
در این جلسه پس از گزارش فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از اقدامات صورت گرفته ، استاندار کرمان تاکید کرد: بر اساس مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، دستگاه‌ها با تلاش بیشتری ، اقدامات بهسازی را دنبال کنند.
دکتر علی زینی‌وند همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبار مربوط به جبران خسارت سیل در استان ، تسریع در امضاء و مبادله موافقت نامه‌های دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد تا دستگاه مناقصات خود را برگزار کنند.
استاندار کرمان همچنین گفت: تاکنون در مناطق سیل زده استان حدود ۷۰ کیلومتر ترمیم و بازسازی سیل بند‌ها و احداث دایک‌های حفاظتی صورت گرفته است و با نظارت فرمانداران، اجرای سیل بند‌ها و لایروبی پل‌ها و روخانه‌ها ادامه می‌یابد.
وی افزود: در ارتباط با پرداخت هزینه‌ها از محل اعتبارات تنخواه ابلاغی استانداری ، ذیحسابی کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.
دکتر زینی‌وند از اهمیت سیل بند جیرفت در جلوگیری از خسارت به شهرستان‌های جنوبی یاد کرد و افزود: حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در سفر به جنوب کرمان عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشتند و مراتب را نیز دنبال می‌کنند.
استاندار کرمان ، همچنین از نظر مساعد وزیر نیرو برای تکمیل سیل بند جیرفت گفت و افزود: آب منطقه ا‌ی مسئول پیگیری این سیل بند تا حصول نتیجه است.
مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استان نیز از تداوم فعالیت ماشین‌آلات در مناطق سیل زده جنوب خبر داد و گفت: کمیته امداد، دام‌های خانواده‌های تحت پوشش آسیب دیده را تحویل داده و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در حال تهیه دام دیگر دامداران آسیب دیده از سیل است.
وی افزود: اثاثیه منازل خانواده‌های آسیب دیده نیز در توافق بنیاد علوی در حال سفارش کالا است و با هماهنگی فرمانداری‌ها توزیع می‌شود.
سعیدی افزود: اعتبارات بازسازی و ترمیم واحد‌های مسکونی مصوبه سیل اول نیز ابلاغ و ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض به حساب آسیب دیده‌ها واریز گردیده و کار تعمیر و بازسازی شروع شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: درخواست جبران خسارت سیل دوم نیز از سوی وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده تا اقدامات لازم برای واحد‌های مسکونی آسیب دیده انجام گیرد.
سعیدی گفت: سرویس‌های بهداشتی تخریب شده در قلعه‌گنج و منوجان طبق گزارش فرمانداران در دست ساخت است و شهرستان رودبار جنوب با هماهنگی ستاد اجرای فرمان امام ، پیگیری لازم صورت می‌گیرد.




عنایت ویژه رئیس جمهور به احداث سیل بند در جنوب استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? عنایت ویژه رئیس جمهور به احداث سیل بند در جنوب استان کرمان