عملیات چلچراغ نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین بود

عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین و عملیات منافقین هیمنه و ستون آنها را شکست. به گزارش سرویس سیاسی نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شمس الدینی به بهانه جنایت منافقین سال ۱۳۶۷ یادداشتی نوشت؛ عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین در جنگ بود.عملیات چلچراغ نام نبردی است که توسط منافقین طرح‌ریزی […]

عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین و عملیات منافقین هیمنه و ستون آنها را شکست.

به گزارش سرویس سیاسی نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شمس الدینی به بهانه جنایت منافقین سال ۱۳۶۷ یادداشتی نوشت؛ عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین در جنگ بود.عملیات چلچراغ نام نبردی است که توسط منافقین طرح‌ریزی شد و میان رزمندگان کشورمان و منافقین در ماه‌های آخر جنگ ایران و عراق، در ۲۸خرداد سال ۱۳۶۷ درگرفت.

 
چند روز پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل و آتش‌بس بین جمهوری اسلامی ایران و عراق و حتی چند روز بعد، منافقین با حمایت صدام، طی چند مرحله به کشورمان حمله کردند. منافقین که با حمایت صدام حسین بعثی، حمله و عملیات تمام‌عیاری با نام چلچراغ و پس از آن فروغ جاویدان را آغاز کرده بودند، قصد داشتند چندروزه شهر غربی مهران و سایر شهرهای کشورمان را فتح کنند. همه رزمندگان اسلام از ارتش و سپاه پاسداران اعم از نیروهای کادر و بسیجی در این عملیات نقش مهم و ارزشمندی داشتند، اما با مقاومت جانانه و دلیرانه رزمندگان اسلام، توطئه منافقین و اعمال رژیم صدام در این عملیات شکست خورد.
 
دشمنان که نقشه‌های آنان در طول هشت سال دفاع مقدس، نقش‌برآب و خنثی شده بود، درصدد بودند که با شیوه‌ای جدید و با حمایت از منافقین کوردل به انقلاب اسلامی و کشور ما ضربه بزنند.
 
منافقین کوردل با حمایت رژیم بعثی عراق که بمباران شیمیایی مناطق مختلف مسکونی و عملیاتی ما را بر عهده گرفته بود، حمله همه‌جانبه‌ای را آغاز کردند که طرح آنها شکست خورد. رژیم بعثی عراق این عملیات را انتقام قهرمانان به جهت انتقام شکست در فاو و سایر نقاط عملیاتی کشورمان نامید و تا حدود زیادی به پیروزی منافقین مطمئن بودند.
 
منافقین و دشمن بعثی با این خیال خام که ملت مسلمان و مبارز ایران که از هشت سال دفاع خسته شده، این حمله و تجاوز علیه خاک کشورمان را انجام داد. ملت مسلمان ایران مثل هشت سال دفاع مقدس در این عملیات هم با ایثارگری و رشادت توانستند دشمنان بعثی عراق و منافقین را شکست دادند. در واقع می‌توان گفت که عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین و عملیات منافقین هیمنه و ستون آنها را شکست.از ابتدای انقلاب اسلامی منافقین همیشه دنبال دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند وبا نقشه های متعددی پیگیر هدف شوم خود یعنی براندازی نظام اسلامی بودند اما با بصیرت مردم و برخوردسخت نیروهای نظامی و امنیتی مواجه شدند و به آرزوی دیرینه‌ی خود نرسیدند و انشاءالله همیشه شکست را تجربه خواهند کرد.
 
انتهای خبر/




عملیات چلچراغ نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین بود

منبع:آرمـان
? عملیات چلچراغ نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین بود