عملیات اجرایی پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت_دلفارد آغاز شد

در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولین و مردم ولایتمدار شهرستان جیرفت عملیات غرس نهال پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت_ دلفارد آغاز شد. به گزارش فت فتو؛ حجت الاسلام و المسلمین سید بهروز حسینی زاده در این مراسم با بیان روایاتی از ائمه اطهار به اهمیت غرس نهال […]

در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولین و مردم ولایتمدار شهرستان جیرفت عملیات غرس نهال پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت_ دلفارد آغاز شد.

به گزارش فت فتو؛ حجت الاسلام و المسلمین سید بهروز حسینی زاده در این مراسم با بیان روایاتی از ائمه اطهار به اهمیت غرس نهال پرداخت و گفت: درخت نماد آبادانی و شاخص سرسبزی، خرمی و مظهر زندگی و سبب لطافت هوا و پاکی طبیعت است.

 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه عرصه های منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است، افزود: باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم و در شرایط جدید که با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبرو هستیم بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم. 
 
در ادامه  رحیمی نیا سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: پروژه نوار سبز محور جیرفت_دلفارد به طول تقریبی ۱٠کیلومتر و به یاد سردار سلیمانی با غرس چندین اصله نهال از امروز آغاز شد. 
 
رحیمی نیا احیای پوشش گیاهی، افزایش سرانه فضای سبز و نیز کاهش آلودگی ناشی از پدیده ریزگردها و همچنین ایجاد تفرجگاه طبیعی برای منطقه را برخی از اهداف اجرای این پروژه دانست. 
 
وی افزود: در این پروژه ۵٠٠٠ اصله نهال از گونه های بومی و سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه مانند کنار، کهور و جم غرس می شود. 
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در نظر داریم با همکاری اداره کل حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان این طرح را در هر دو محور رفت و برگشت اجرایی کنیم گفت: انتظار داریم فرماندار شهرستان جیرفت در تخصیص اعتبارات استانی نگاه ویژه تری به این پروژه داشته باشد. 
 
 رحیمی نیا همچنین با اشاره به پروژه جنگلکاری تل سیاه که در همین محور اجرایی شده است اضافه کرد: این پروژه به میزان ۴٠٠هکتار و با هدف افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب و تصرف و ممانعت از واگذاری اراضی ملی این منطقه و همچنین ذخیره نزولات آسمانی و ایجاد فضای سبز به خوبی اجرایی شده است. 
 
گفتنی است عملیات اجرایی پروژه نوار سبز محور جیرفت_دلفارد با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان جیرفت آغاز شد.

انتهای پیام/ تاج الدینی 




عملیات اجرایی پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت_دلفارد آغاز شد

منبع:آرمـان
? عملیات اجرایی پروژه نوار سبز اتوبان جیرفت_دلفارد آغاز شد