عملکرد چشمگیر حاج قاسم در عملیات طریق القدس و بیت المقدس/ منش و تدبیر سردار سلیمانی برای ما درس است

عباس انجم شعاع گفت: منش، عملکرد، تدبیر و مشی سردار سلیمانی برای ما درس بود و بر همین اساس ما همواره سعی می کردیم که در کنار سردار باشیم. عباس انجم شعاع در گفتگو با فت فتو؛ گفت: سال ۶۰ به عنوان بسیجی وارد جنگ شدم و سردار سلیمانی در آن زمان فرمانده تیپ ثارالله […]

عباس انجم شعاع گفت: منش، عملکرد، تدبیر و مشی سردار سلیمانی برای ما درس بود و بر همین اساس ما همواره سعی می کردیم که در کنار سردار باشیم.

عباس انجم شعاع در گفتگو با فت فتو؛ گفت: سال ۶۰ به عنوان بسیجی وارد جنگ شدم و سردار سلیمانی در آن زمان فرمانده تیپ ثارالله فعالیت می کردند که عملکرد ایشان در عملیات طریق القدس، بُستان و بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر برای ما بسیار چشمگیر بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: سال ۱۳۶۱ که وارد سپاه شدم، رشته مربی سلاح را انتخاب و به عنوان مربی در سپاه خدمت می کردم؛ در سال ۱۳۶۳ با اصرار خودم درخواست داشتم تا در منطقه قرار بگیرم چرا که احساس می کردم، ضرورت حضور من در منطقه بیشتر از پادگان است که البته در آنجا هم کار مربی گری را انجام می دادم.

وی اظهار کرد: در عملیات ها با حاج قاسم که فرمانده لشکر بودند، همراه بودم و اگر نیاز بود و کاری می خواستند انجام شود، اقدام می کردیم؛ به دلیل آنکه از روحیات و اخلاق نظامی ایشان مطلع بودیم، اصرار داشتیم در عملیات ها کنار حاج قاسم باشیم.

انجم شعاع ابراز کرد: سردار سلیمانی مسئولیتی را برای من در نظر گرفته بودند اما من ممانعت کردم و گفتم که می خواهم در جبهه بمانم و حاج قاسم پذیرفتند و در سال ۱۳۶۶ به عنوان فرمانده گردان برای نظام و دفاع از کشور مسئولیت را پذیرفتم و این اقدام تا پایان دوران جنگ ادامه داشت و پس از آن در لشکر ۴۱ ثارالله مشغول به انجام وظیفه بودیم و پس از آن در دبیرستان سپاه به عنوان مسئول آموزش نظامی فعالیت می کردم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: منش، عملکرد، تدبیر و مشی سردار سلیمانی برای ما درس بود و بر همین اساس ما همواره سعی می کردیم که در کنار سردار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه عنوان مکتب شهید سلیمانی که برای حاج قاسم در نظر گرفته شده است، در وجود و درون ایشان نهفته بود، تصریح کرد: از جمله ویژگی های شهید سلیمانی می توان به ولایتمداری، ترک محرمات، انجام واجبات، اخلاق اجتماعی، برخورد مناسب با تمام اقشار اشاره داشت.

انجم شعاع اظهار کرد: حاج قاسم تلاش می کرد در اجتماع با مردم باشد و این ویژگی در درون شهید سلیمانی نهفته بود، ایشان تلاش می کرد که با خانواده شهدا، فرزندان شهدا، ائمه جمعه شهر دیدار داشته باشد و این مهم برای ما درس و مکتب شده بود و جوانانی که امروزه در این مکتب پرورش می دهیم قطعا در آینده همان سردار سلیمانی خواهند بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: برخورد و عملکرد شهید سلیمانی نسبت به موقعیت های مختلف در منطقه باعث خیر و برکت برای امت اسلامی و افرادی که در خط اسلام و ولایت بوده اند، بود و همین امر موجب توطئه دشمنان علیه حاج قاسم شد و گفتنی است فضای سیاسی منطقه بعد از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزایش پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: روحیات معنوی و اخلاق حاج قاسم، اثر گذاری و جایگاه خاصی داشت و سپهبد شهید سلیمانی در چالش های کشور که ورود می کرد، اقدامات ایشان قطعا اثر گذار بود، همان گونه که در منطقه این کار را انجام داد و این رویکرد به ولایتمداری، تقوی، تفکر و تدبیر حاج قاسم بر می گردد.

انتهای پیام/م
 




عملکرد چشمگیر حاج قاسم در عملیات طریق القدس و بیت المقدس/ منش و تدبیر سردار سلیمانی برای ما درس است

منبع:آرمـان
? عملکرد چشمگیر حاج قاسم در عملیات طریق القدس و بیت المقدس/ منش و تدبیر سردار سلیمانی برای ما درس است