علوم پزشکی جیرفت رتبه اول واکسیناسیون زنان باردار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد مادران باردار در مقابله ویروس کرونا واکسینه شده اند. به گزارش  فت فتو از کرمان، اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه شورای مدیران این دانشگاه گفت: در حال حاضر آمار واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان ۸۶ درصد است که افزایش این آمار آسان نیست. […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد مادران باردار در مقابله ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش  فت فتو از کرمان، اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه شورای مدیران این دانشگاه گفت: در حال حاضر آمار واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان ۸۶ درصد است که افزایش این آمار آسان نیست.

او افزود: بخش عمده مربوط به مقاومت افرادی است که در برابر دریافت واکسن مقاومت می‌کنند و بخشی از این آمار هم مربوط به نوبت دوم است که هنوز به آمار مطلوب نرسیده ایم این نباید باعث شود که ما هم در این زمینه سست شویم.

مکارم تصریح کرد: هرچه آمار واکسیناسیون پایین باشد، ضرر آن اول به حوزه سلامت برمی گردد از نظر اقتصادی هم نگاه به صلاح است تا میزان واکسیناسیون بالا برود، ایمنی جامعه بالا باشد، موارد ابتلا خفیف خواهد بود که نیازی به بستری و دارو و درمان هم ندارد و این کم کردن، هزینه‌ها است.

مکارم ضمن تأکید بر دریافت، دوز سوم واکسن از سوی کادر بهداشت و درمان با توجه به اهمیت نیروی انسانی در حوزه سلامت تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید تدابیری اندیشیده شود تا افرادی که واکسن نزده اند و با این اقدام خطرناک سلامتی دیگران را هم به خطر می‌اندازند، برخورد شود در این راستا نهاد‌های دولتی برای ارائه خدمات به این افراد محدودیت‌هایی در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: بر اساس اعلام اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رتبه اول کشور در زمینه واکسیناسیون زنان باردار علیه بیماری کرونارا به خود اختصاص داده است.

مکارم گفت: از ابتدای برنامه واکسیناسیون در هفت شهرستان جنوب کرمان تاکنون بیش از ۹۴ درصد مادران باردار در مقابله ویروس کویید ۱۹ واکسینه شده اند.

او با اشاره به برگزاری رویداد هفت گنج در جیرفت افزود: دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به سمت تولید محصول و کار‌های دانش بنیان حرکت می‌کنند، دانشگاه موفق باید شرایطی ایجاد کند که اقدامات آن نتیجه‌ای در جامعه داشته باشد، دنیا در این مسیر در حرکت است.

مکارم تصریح کرد: به عنوان یک دانشگاه برای عملی کردن، رسالت خود باید در این راستا حرکت کنیم و دیگر صرف کار درمان و آموزش و حتی پروژهش توصیفی معیاری برای سنجش دانشگاه‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: منطقه جنوب کرمان به این اقدامات نیاز جدی دارد و با توجه به اهمیت موضوع قرار شد، دبیرخانه دائمی برای فعالیت‌های فنآورانه ایجاد شود که اتاق بازرگانی هم نقش کلیدی در آن ایفا کند، معاونت علمی سپاه استان هم برای همکاری اعلام آمادگی کرد که آغاز خوبی در این مسیر است.
انتهای پیام/ح




علوم پزشکی جیرفت رتبه اول واکسیناسیون زنان باردار

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? علوم پزشکی جیرفت رتبه اول واکسیناسیون زنان باردار