عطش زمین‌های کشاورزی اندوهجرد

رئیس شورای شهر اندوهجرد گفت: در صورت رفع شدن مشکل سد خاکی شهر اندوهجرد از هدر رفت آب باران جلوگیری می شود. فت فتو کرمان –  شهر اندوهجرد در ۲۰ کیلومتری منطقه شهداد قرار دارد. شهری که همانند شهداد بیشتر درآمد مردم آن از راه کشاورزی است ، اما به گفته مردم سد خاکی این […]

رئیس شورای شهر اندوهجرد گفت: در صورت رفع شدن مشکل سد خاکی شهر اندوهجرد از هدر رفت آب باران جلوگیری می شود.

فت فتو کرمان –  شهر اندوهجرد در ۲۰ کیلومتری منطقه شهداد قرار دارد. شهری که همانند شهداد بیشتر درآمد مردم آن از راه کشاورزی است ، اما به گفته مردم سد خاکی این شهر که براثر سیلاب سال ۹۲ تخریب و لایروبی نشده؛ همچنان آب آن هدر می‌رود؛ و این درحالی است که زمین‌های کشاورزی تشنه هستند ومی توان آب را ذخیره وبرای کشاورزی استفاده کرد.

زواری رئیس شورای شهر اندوهجرد در این باره می گوید: بند انحرافی در ۷ کیلومتری شهر اندوهجرد قرار دارد و برای کشاورزی مناسب است زیرا آبی که از کوه‌های سیرچ وارد اندوهجرد می‌شود از ۳ روستای دیگر همچون زوار، پیرغیب و کدورت می‌گذرد واینجا وارد بند انحرافی می‌شود.

او گفت: زمانی که سیلاب رخ می‌دهد آب گل آلود شده و به محض اینکه وارد بند می شود مجددا طی ۲ الی ۳ هفته براثر باد وخاک این بند انحرافی پر از گل ولای می‌شود ودر نتیجه آب وارد رودخانه شده و هدر می‌رود.

علی مرادی سرهنگ سابق سپاه در اندوهجرد بااشاره به اینکه طبق پیگیری‌های انجام شده به همت موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان برای ترمیم این سد قراردادی صورت گرفته و عملیات نصب آن درهفته آینده اجرا خواهد شد.

او می‌گوید: برای لوله کشی کانال حدود ۲ ونیم میلیارد اعتبار تخصیص داده شده که ابلاغیه آن به کرمان ارسال شده و در این هفته به مزایده گذاشته شد.

مرادی در ادامه گفت:افراد برای شرکت در مزایده ۱۰ روز فرصت دارند و هرشخصی که برنده شود با او قرار داد بسته خواهد شد.

به گفته او درهفته گذشته طی بازدیدی که صورت گرفت وبرآوردی که انجام شد برای فنس کشی پنجره‌ها وشیرفلکه‌ها  به بودجه نیاز است؛ که باپیگیری و همکاری موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان به زودی عملیاتی واین مشکل برطرف می شود.

زواری در پایان گفت: امیدواریم باکمک مسئولان جهاد کشاورزی وفرمانداری بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی




عطش زمین‌های کشاورزی اندوهجرد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? عطش زمین‌های کشاورزی اندوهجرد