عضو خبرگان رهبری: زمامداران دولت اسلامی در دسترس مردم باشند

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمامداران در دولت اسلامی باید در دسترس مردم باشند تا مردم بتوانند با آن‌ها ارتباط بگیرند گفت: فلسفه وجودی دولت اسلامی خیررسانی همه جانبه به مردم است. حجت الاسلام امان الله علیمرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمامداران در دولت اسلامی باید در دسترس مردم باشند تا مردم بتوانند با آن‌ها ارتباط بگیرند گفت: فلسفه وجودی دولت اسلامی خیررسانی همه جانبه به مردم است.

حجت الاسلام امان الله علیمرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مبنی بر گفت و گوی صادقانه با مردم با دوری از پیرایه های سیاسی افزود: فلسفه حکومت و تشکیل دولت ها، خدمت و خیررسانی به مردم است تا گرفتاری ها و بدی ها از زندگی مردم دور شود.

وی ادامه داد: زندگی کارگزاران و زمامداران دولت و حکومت اسلامی نباید از متن مردم جدا باشد بلکه باید همراه مردم باشند و مشابه مردم زندگی و درد و رنج آنان را با تمام وجود حس کنند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه ای از آن حضرت علی (ع) به قثم بن عباس، که کارگزار ایشان در مکه بود اینگونه نوشتند؛ میان تو و مردم، پیام رسان و سفیری جز زبانت نباشد افزود: مسئولان باید مستقیم با آحاد مردم حرف بزنند تا حرف آن‌ها بدون واسطه به مردم برسد و وضعیت اداره کشور را صادقانه و بدون واسطه به مردم بگویند و در جایی هم که نیاز شد از مردم یاری بطلبند که این یکی از ویژگی های امام راحل (ره) بود. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در همه مسائل کشور به طور مستقیم با مردم حرف می زنند و سخنگو نداشته و ندارد بلکه سفیر میان ایشان و مردم؛ زبانشان است. 

حجت‌الاسلام علمیرادی با بیان اینکه منظور از دولت اسلامی همه اجزای حکومت است و کارگزاران باید مستقیما با مردم حرف بزنند و حرف آنها را بشنوند افزود: در بخش دیگری از نامه حضرت علی (ع) آمده است حاجبی جز چهره‌ات نباشد یعنی بین مردم و والی هیچ حایل و دربانی نباشد زیرا ممکن است مسئول نتوانند تمام وقت در دسترس مردم باشد اما باید ساعاتی را در نظر بگیرد تا بین او و مردم فاصله ای نباشد و حرف مردم را دیگران به او نرسانند. 

نماینده مردم مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت در ادامه نامه عنوان کردند، هیچ نیازمندی را از دیدار خود باز مدار زیرا اگر در آغاز از درگاه تو رانده شود و سپس، نیاز او بر آوری، کسی تو را نستاید یعنی هیچ مانعی برای دیدار با مسئولان نباید وجود داشته باشد و اگر مانع مردم با مسئولان شدید و بعد نیازش را رفع کردید این کار قابل ستایش نیست. 

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات دولت اسلامی و حکومت مردمی این است که کارگزاران در میان مردم باشند و با خود مردم حرف بزنند و همانند مردم زندگی کنند گفت: حس همدلی در بین مردم و. مسئولان زمانی ایجاد می‌شود که مسئولان و کارگزاران همانند خودشان زندگی کنند و مشکلاتشان را از نزدیک بینند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حس همدلی؛ هم زبانی، همکاری، وحدت، انسجام می آورد و زمانی وحدت و انسجام در جامعه حاکم شود پیوند اجتماعی هماهنگ محقق می شود. 

حجت‌الاسلام علیمرادی افزود : جامعه ای که پیوند ایمانی، قلبی، کاری و هماهنگی بر آن حاکم شود، سست نمی‌شود و در برابر دشمنان استقامت می کند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: اگر مردم احساس کنند؛ مسئولان زندگی برتر و درآمدها و امتیازات ویژه ای دارند؛ اعتمادشان را نسبت به مسئولان و دولت از دست می‌دهند و این امر منجر به گسست میان ملت و دولت می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بی نیاز از حمایت مردم و ملتش نخواهد بود یادآور شد: برای اینکه مصالح و دین و دنیای مردم تامین شود باید اصل ارتباط مستقیم با مردم و ارتباط زبانی، شنیداری، دیداری و گفتاری با مسئولان امر برقرار باشد که این مهم برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.




عضو خبرگان رهبری: زمامداران دولت اسلامی در دسترس مردم باشند

منبع:ایرنـا
? عضو خبرگان رهبری: زمامداران دولت اسلامی در دسترس مردم باشند