عشق و علاقه مردم به امام راحل، دلیل حضورشان در مراسم ارتحال است

معاون بنیاد شهید جیرفت گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گواه عشق و علاقه آنها به امام راحل و آرمان‌های انقلاب است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در سالیان گذشته همواره مصاحبه، گزارش و خبرهای متعددی پیرامون ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) تهیه شده است که […]

معاون بنیاد شهید جیرفت گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گواه عشق و علاقه آنها به امام راحل و آرمان‌های انقلاب است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ در سالیان گذشته همواره مصاحبه، گزارش و خبرهای متعددی پیرامون ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) تهیه شده است که هرکدام با دید خودشان، بخشی از ابعاد شخصیتی امام راحل را مورد بررسی قرار داده است.

 
مصاحبه با فردی که ویژگی‌های فرزند شهید، برادرزاده شهید و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بودن را دارد، به دلیل داشتن دیدگاه فرزندی نسبت به امام راحل، حامل شور و احساسی وصف‌ناپذیر است که زمینه‌ساز این مصاحبه سراسر مهر و محبت شد.
 
محمدرضا مقبلی قنات‌سامان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» درخصوص مردم برای حضور در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: مردم ایران، در سال‌های پس از رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) چون خودشان را مدیون ایشان می‌دانند با شور و اشتیاق خاصی در مراسم‌های ارتحال ایشان شرکت می‌کنند.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت، افزود: مراسم‌های ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) همچون ماه محرم، در همه شهرها، روستاها و محله‌ها توسط مردم در حال برگزاری است.
 
مقبلی حضور دهه هشتادی و نودی‌ها در مراسم ارتحال امام را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: حضور چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، همواره در مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) پررنگ بوده است.
 
وی که تا قبل از شیوع کرونا، چندین مسافرت زیارتی به مرقد مطهر امام راحل در ۱۴ خرداد داشته، بیان کرد: همواره شاهد ترافیک سنگینی در مسیرهای منتهی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) بودم که گواه شور و اشتیاق مردم، برای بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل بوده است.
 
محمدرضا مقبلی قنات‌سامان خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای در باب عظمت شخصیت امام راحل در سخنرانی ۱۴ خرداد سال گذشته، فرمودند که «شناسایی امام برای نسل جوان از این جهت اهمّیّت دارد که به آنها کمک میکند برای اداره‌ی بهینه‌ی آینده‌ی کشور».
 
وی ایران قوی را محصول اتکا به خدا و حرکت به پشتوانه مردم توسط امامین انقلاب، معرفی کرد و افزود: در ۳۵ سال گذشته، شاهد بودیم که مقام معظم رهبری همچون پدری دلسوز برای توده‌های مردم و مسئولان، همواره در مسیر پیشرفت کشور و عبور مقتدرانه از بحران‌ها، کشور را رهبری کردند.
 
معاون بنیاد شهید جیرفت با اشاره به مطالعه حکومت پهلوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گفت: حکومت پهلوی، دیکتاتور، سرسپرده و وابسته به غرب بود که مردم به اقیلت مرفه و اکثریت مستضعف، تقسیم شده بودند و چندین قسمت از خاک ایران، به بیگانه واگذار شد و پس از سال ۱۳۵۷، مردم در دیدگاه امامین انقلاب، ارزشمند هستند و خدمات نظام در دورترین روستاهای کشور وجود دارد.
 
وی دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری  نسبت به زنان و دختران را در راستای نگاه ائمه اطهار (ع) معرفی کرد و گفت: امام خامنه‌ای فرمودند که «زن مثل گل و ریحانه در خانه است و مهمترین وظیفه زن، مادری و همسرداری است».
 
مقبلی قنات‌سامان خاطرنشان کرد: عظمت شخصیت امام خمینی (ره) را با پیش‌بینی در مورد شکستن استخوان‌های کمونیست، که حتی گورباچوف هم باور نداشت ولی اتفاق افتاد، می‌توان مشاهده کرد.
 
وی درخصوص عظمت شخصیت رهبری، بیان کرد: مقام معظم رهبری درحالی که همگان شکست قطعی سوریه را باور کرده بودند، فرمودند که «سوریه و بشار اسد باید بماند» و اکنون کشورهای مختلف عربی برای ارتباط با سوریه درحال مسابقه هستند.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت اظهار کرد: پوتین پس از دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفته بود که «من مسیح را در چهره رهبر ایران دیدم» و کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل در کتابی نوشته است که «قویتر از رهبر ایران را ندیدم».
 
وی درخصوص پوشش خبری حضور دختران و پسران دانشجو در مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: حضور پررنگ دانشجویان پسر و دختر در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، بیانگر عشق و علاقه دانشجویان به مکتب ایشان است.
 
مقبلی قنات‌سامان نگاه و سیره امامین انقلاب، نسبت به کارگران را همان سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که «دستمزد کارگران را قبل از خشک شدن عرقشان پرداخت کنید» و امامین انقلاب، همواره پشتوانه تولید بودند زیرا در نظر ایشان، افزایش تولید و اشتغال‌زایی، باعث اقتدار و عظمت ایران خواهد شد.
 
محمدرضا مقبلی قنات‌سامان با اشاره به جایگاه ویژه کسبه و بازاریان در نگاه امامین انقلاب، اظهار کرد: کسبه و بازاریان، قبل از انقلاب، حامی آرمان‌ها و باورهای اسلام‌خواهی امام خمینی (ره) بودند و اکنون هم درحال خدمت به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و پوسترهای ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در بازار و پاساژها مشاهده می‌شود.
 
وی علم آموزی را دستور دین مبین اسلام معرفی کرد و گفت: امامین انقلاب، همواره تاکید داشتند که استادهای دانشگاه وظیفه دارند که ضمن قوی کردن بُنیه علمی دانشجویان، آنها را به سمت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هدایت کنند و به شبهات دانشجویان با جهاد تبیین پاسخ بدهند.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: ایشان در اکثر موضوعات فرهنگی، سیاسی نظامی، ادبیات، هنر، ورزشی، دولتی، جامعه و …. ، داری نظر کارشناسانه هستند و ضمن آنکه زمینه‌سازی برای ایجاد حکومت امام زمان (عج) در سرلوحه کارهایشان قرار دارد، ساده‌زیستی ایشان باعث دلگرمی و علاقه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
 
انتهای خبر/ فاریابی

[ad_1]

[ad_2]

عشق و علاقه مردم به امام راحل، دلیل حضورشان در مراسم ارتحال است

منبع:آرمـان
? عشق و علاقه مردم به امام راحل، دلیل حضورشان در مراسم ارتحال است