عشایر جنوب کرمان تا ٢٠ اردیبهشت‌ از ورود به مراتع خودداری کنند

جیرفت – فت فتو – معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز طرح مدیریت چرای دام در این منطقه خبر داد و گفت: عشایر و روستاییان باید تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه به منظور جلوگیری از تخریب مراتع از کوچ و ورود به مناطق ییلاقی و مراتع جنوب کرمان خودداری کنند. به گزارش […]

جیرفت – فت فتو – معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز طرح مدیریت چرای دام در این منطقه خبر داد و گفت: عشایر و روستاییان باید تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه به منظور جلوگیری از تخریب مراتع از کوچ و ورود به مناطق ییلاقی و مراتع جنوب کرمان خودداری کنند.

به گزارش فت فتو، رضا سنجری روز شنبه در جمع خبرنگاران به شروع فصل کوچ در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: تا بیستم اردیبهشت سال جاری از ورود زودهنگام احشام و دام مازاد بر پروانه چرا و طرح مرتعداری و دامداران فاقد پروانه چرا به مراتع میان بند و ییلاقی منطقه جلوگیری می‌شود.

وی اجرای طرح مدیریت چرا را اقدام حفاظتی مهمی در زمینه ایجاد تعادل دام و مرتع دانست و این طرح را به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برشمرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان تصریح کرد: طرح مدیریت چرا هر سال از تاریخ ۲۰ اسفند ماه در منطقه جنوب کرمان اجرا می‌ شود.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلفان طبق قانون و با قاطعیت رفتار می‌شود.

وی ادامه داد: با معرفی این افراد به مراجع قضایی پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

سنجری بر اهمیت حفظ پوشش گیاهی مراتع تاکید کرد و  فراهم کردن زمینه و بستر مناسب به منظور تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی در حفظ خاک، آب و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه موثر دانست.

 وی گفت: مردم هر گونه گزارش آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و چوب را از طریق شماره تماس ۱۳۹و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع به فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.




عشایر جنوب کرمان تا ٢٠ اردیبهشت‌ از ورود به مراتع خودداری کنند

منبع: ایرنـا
? عشایر جنوب کرمان تا ٢٠ اردیبهشت‌ از ورود به مراتع خودداری کنند