عزم استان در راستای گسترش ارتباطات اقتصادی کرمان و قطر

نذیر کرمان/کرمان نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با رایزن اقتصادی قطر امروز ۲۷ آبان ماه در اتاق بازرگانی برگزار شد. سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار کرد: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان، متاسفانه کرمان ارتباطات گسترده‌ای با کشور قطر ندارد. وی ادامه داد: از […]

نذیر کرمان/کرمان نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با رایزن اقتصادی قطر امروز ۲۷ آبان ماه در اتاق بازرگانی برگزار شد.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار کرد: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان، متاسفانه کرمان ارتباطات گسترده‌ای با کشور قطر ندارد.

وی ادامه داد: از گمرکات استان کرمان در نیمه اول امسال حدود ۲۷۳۸ دلار و در سال قبل حدود دو میلیون دلار و در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ میلیون دلار صادرات به کشور قطر داشته‌ایم.

به گزارش نذیر کرمان، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: بخش خصوصی با تشکیل کارگروه اقتصادی باید ظرفیت‌های استان کرمان را شناسایی و در راستای استفاده بهینه از آنها در راستای توسعه اقتصادی کرمان بهره بگیرد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و ارتقاء رتبه فضای کسب و کار استان کرمان اظهار کرد: باید سطح ارتباط استان را با کشور قطر گسترش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ قطری می‌توانند در ایجاد صنایع پایین دستی در استان همکاری کنند.

وی همچنین در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان گفت: نگاه دولت سیزدهم صادرات به کشورهای همسایه است.

حسن زاده از افزایش تعداد رایزن‌های اقتصادی از دو نفر به ۲۲ نفر سخن گفت و افزود: این نشست با هدف آشنایی با ظرفیت‌های صادراتی استان کرمان و کشور قطر برگزار شد و با توجه به تبادل اطلاعاتی که در این جلسه شد، می‌تواند میزان صادرات کرمان به کشور قطر را افزایش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از استمرار جلسات استان با رایزن‌های اقتصادی در کشورهای دیگر گفت: رایزنی‌هایی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی کرمان به کشور قطر و ورود سرمایه‌گذاران قطری برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان از جمله معادن صورت گرفت.

انتهای پیام




عزم استان در راستای گسترش ارتباطات اقتصادی کرمان و قطر

منبع: ایـسنا
? عزم استان در راستای گسترش ارتباطات اقتصادی کرمان و قطر