«عدم توجه به جلو»؛ عامل ۵۱ درصد تصادفات جاده‌ای استان کرمان

فت فتو/کرمان رییس پلیس راه شمال استان کرمان عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی را بیشترین عامل تصادفات ماه های ابتدایی سال جاری برشمرد و در این خصوص به رانندگان هشدار داد. سرهنگ علی رضایی امروز سه شنبه ۱۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: […]

فت فتو/کرمان رییس پلیس راه شمال استان کرمان عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی را بیشترین عامل تصادفات ماه های ابتدایی سال جاری برشمرد و در این خصوص به رانندگان هشدار داد.

سرهنگ علی رضایی امروز سه شنبه ۱۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی و تحلیل های آماری صورت گرفته یکی از علت های تصادفات با فراوانی زیاد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده و این در حالی است که عدم توجه به جلو، ۵۱ درصد از تصادفات را در جاده های استان کرمان به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از رانندگان به خصوص آنهایی که در مسافت های دور و زمان های طولانی رانندگی می کنند در زمان احساس خواب آلودگی نه تنها خودرو را متوقف نمی کنند بلکه با اصرار به ادامه رانندگی فعالیت بیشتری از مغز خسته خود کشیده و به همین سبب، خطر احتمال وقوع تصادف را به شدت افزایش می دهند.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: تحقیقات نشان داده گوش دادن به موسیقی، افزایش دادن صدای دستگاه های سمعی و بصری خودرو، پایین کشیدن شیشه اتومبیل و مواردی دیگر اثرات بسیار ناپایدار و گذرایی بر هوشیار ماندن راننده داشته و حتی می توان آنها را بی اثر تلقی کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه موثرترین شیوه و عمل در مواجهه شدن با اینچنین شرایطی توقف و استراحت به مدت حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است افزود: با بررسی های به عمل آمده، علت اصلی خواب آلودگی رانندگان زمانی است که پس از صرف غذای سنگین اقدام به رانندگی می کنند و این مسئله سبب خواب آلودگی راننده می شود.

این مسئول ادامه داد: پدیده خواب آلودگی به صورت غیر ارادی صورت گرفته و راننده هیچ نقشی در آن ندارد چه بسا در بعضی از مواقع در صورت آگاهی از زمینه و علت بروز آن، اراده و تصمیم لازم برای پیشگیری از حوادث رانندگی از سوی فرد انجام می شود.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند متوجه شود حالت خواب آلودگی راننده دقیقا از چه زمانی آغاز می شود بیان داشت: این شخص راننده است که باید با درک نخستین علائم خواب آلودگی در حین رانندگی اقدامات متناسب را انجام دهد و از ادامه رانندگی خودداری کنند.

انتهای پیام
 




«عدم توجه به جلو»؛ عامل ۵۱ درصد تصادفات جاده‌ای استان کرمان

منبع: ایـسنا
? «عدم توجه به جلو»؛ عامل ۵۱ درصد تصادفات جاده‌ای استان کرمان