عدالت و جهاد فرهنگی اولویت اول کار ما است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: رویکرد دولت سیزدهم عدالت و جهاد فرهنگی است ما نیز باید در این حوزه کار خود را در اولویت قرار دهیم. بهرام مسلمی مهنی در جلسه برنامه ریزی جدول ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ موسسات فرهنگی و قرآنی جنوب کرمان گفت: نگرش امام راحل و مقام […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: رویکرد دولت سیزدهم عدالت و جهاد فرهنگی است ما نیز باید در این حوزه کار خود را در اولویت قرار دهیم.

بهرام مسلمی مهنی در جلسه برنامه ریزی جدول ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ موسسات فرهنگی و قرآنی جنوب کرمان گفت: نگرش امام راحل و مقام معظم رهبری بر این است که فرهنگ زیر بنای توسعه هر جامعه و کشوری است، معمار کبیر انقلاب اسلامی عامل همه بدبختی‌ها و خوشبختی‌های یک جامعه را فرهنگ دانستند.

او می‌گوید: ما اگر از اول انقلاب تاکنون دغدغه‌های رهبری را دنبال کنیم متوجه می‌شویم که ایشان توجه جدی به حوزه فرهنگ داشته اند.

به گفته مسلمی مهنی راهبرد و رویکرد این دولت عدالت و جهاد فرهنگی است ما نیز عدالت فرهنگی و جهاد فرهنگی را باید در حوزه کار خود اولویت قرار دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان موسسات را بازو‌های قوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دانست و گفت: هر یک از موسسات یک ظرفیت فرهنگی بزرگی و یک ارشاد کوچک به حساب می‌آیند.

مسلمی مهنی گفت: تاکنون خلاقیت‌های فرهنگی، هنری و توجه به صنایع فرهنگی لحاظ نشده است، همچنین خلاقیتی در حوزه موسسات اتفاق نیفتاده است و موقعیت‌های فرهنگی باید مد نظر موسسات باشد.

او می‌گوید: نگاه عدالت محور باید در تقسیم اعتبارات لحاظ شود تلاش داریم موسساتی که پای کار هستند و توان اجرایی بالایی دارند حمایت شوند.

به گفته مسلمی مهنی سعی داریم برنامه‌ها را موسسات انجام دهند به شرطی که عملکرد اجرایی خوبی داشته باشند چرا که اگر از ظرفیت آن‌ها استفاده شود همانند یک اداره کل می‌تواند خدمت نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: با توجه به تصمیمات پنجمین نشست کمیته قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اعتبارات موضوع ردیف‌های متمرکز یارانه‌ای تحت عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک به سایر نهاد‌های دینی و فرهنگی این مهم لحاظ شد.

مسلمی مهنی می‌گوید: طرح‌های ارائه شده باید توسط اشخاص حقوقی غیردولتی متقاضی با رویکرد رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان بررسی و تصمیم گیری شود.

او می‌گوید: موسساتی می‌توانند از این طرح استفاده نمایند که گزارش حسابرسی و گزارش مالی و عملیاتی آخرین سالی که از حمایت‌های دولت برخوردار گردیده اند ارائه نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت هدف از اجرای این طرح را کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه دانست و گفت: بررسی طرح‌های ارائه شده توسط موسسه با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق فعالیت‌های فرهنگی هنری، از اهداف مهم این طرح است.

او می‌گوید: با توجه به اینکه این مهم یک طرح ملی است می‌طلبد موسسات طرح‌های کارشناسی شده ارائه نمایند تا به کاهش آسیب‌های موجود در منطقه کمک نمایند.

حسن احمد یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این جلسه گفت: طرح‌هایی که موسسات ارائه می‌دهند باید قوی و قابلیت اجرایی داشته باشند.

او می‌گوید: طرح باید با اهداف اساسنامه موسسه همخوانی داشته باشد و همچنین تمامی موسسات متقاضی نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نمایند و بعد از پایان اجرای طرح تا خرداد ماه ۱۴۰۱ حسابرسی موسسه را به اداره کل ارسال کنند.

احمدیوسفی گفت: موسسات تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ نسبت به بارگزاری اطلاعات موسسه از طریق سامانه سکو اقدام نمایند.

فت فتو کرمان کرمان




عدالت و جهاد فرهنگی اولویت اول کار ما است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? عدالت و جهاد فرهنگی اولویت اول کار ما است