طوفان و گردوخاک، کرمان را فرا می‌گیرد

کرمان – فت فتو – رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: با تقویت الگوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه نسبتا شدید، طوفان گردو خاک در نیمه شرقی و برخی مناطق شمال و شمال‌غرب این استان از ظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود. حمیده حبیبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو […]

کرمان – فت فتو – رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: با تقویت الگوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه نسبتا شدید، طوفان گردو خاک در نیمه شرقی و برخی مناطق شمال و شمال‌غرب این استان از ظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

حمیده حبیبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو افزود: اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی استان کرمان به استان‌های همجوار شرقی به دلیل کاهش دید افقی در پی فعال شدن سامانه گردو خاک در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: مناطق شمالی، شرقی و شمال غرب کرمان بویژه شهرستان‌های بم، رودبار جنوب، ریگان، شهداد، شهربابک، فهرج، نرماشیر، انار، رفسنجان، روار و سیرجان از سامانه گردو خاک روزهای آینده در این استان تاثیر خواهند گرفت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان اظهار داشت: به دلیل بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب‌پذیر، خسارت به تیرهای برق و دکل‌ها و احتمال وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی بخصوص در نواحی ذکر شده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به دلیل بروز پدیده گرد و خاک طی روزهای آینده در استان کرمان ادامه داد: با توجه به وقوع این پدیده گروه‌های حساس از حضور در فضای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.




طوفان و گردوخاک، کرمان را فرا می‌گیرد

منبع: ایرنـا
? طوفان و گردوخاک، کرمان را فرا می‌گیرد