طلا فروش متخلف سیرجانی نقره داغ شد

دادستان شهرستان سیرجان گفت: بیش از یک‌ونیم کیلوگرم طلای قاچاق در یک مجموعه طلافروشی در سیرجان کشف و مدیر آن توسط پلیس امنیت عمومی بازداشت شد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در بازرسی از یک طلا‌فروشی در شهرستان سیرجان بیش از ۱نیم کیلو طلای‌قاچاق کشف و ضبط شد. دادستان شهرستان‌سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما […]

دادستان شهرستان سیرجان گفت: بیش از یک‌ونیم کیلوگرم طلای قاچاق در یک مجموعه طلافروشی در سیرجان کشف و مدیر آن توسط پلیس امنیت عمومی بازداشت شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در بازرسی از یک طلا‌فروشی در شهرستان سیرجان بیش از ۱نیم کیلو طلای‌قاچاق کشف و ضبط شد.

دادستان شهرستان‌سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تشریح این خبر گفت: با توجه به اطلاعات دقیق مبنی بر خرید و فروش طلاجات خارجی قاچاق در یکی از طلا فروشی‌های این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و پس از تحقیقات اولیه با همکاری ماموران انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و نمایندگان اداره صمت و هیئت ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، دستور قضایی جهت بازرسی از طلافروشی صادر شد.

مجتبی قدیمی با بیان اینکه شناسایی و کشف فرار‌مالیاتی و پولشویی احتمالی این واحدصنفی، توسط مراجع ذیربط درحال بررسی است اذعان کرد:  در پی اعلام ماموران و کارشناسان مربوطه در‌بازرسی از این طلافروشی میزان یک کیلو و ۵۱۲ گرم طلای خارجی قاچاق به ارزش ۴۳/۴۴۱/۵۵۱/۳۰۰ ریال‌کشف و ضبط شده‌است.

قدیمی در توضیح دلیل پلمب بودن باغ رستوران متعلق به این گروه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نیز بیان‌کرد: در بازدید اعضای گشت مشترک کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی‌سیرجان با حضور بازرسان دستگاه‌های متولی از این مجموعه ۲۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۱۸ کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ گذشته، فاسد و غیرقابل مصرف به همراه مقدار ۱۶ کیلوگرم غذای پخته شده به‌عنوان غذای شب مانده کشف و از چرخه مصرف عمومی خارج شد.

وی گفت:  در‌بازدید از این باغ رستوران ضمن مشاهده حجم بالای گوشت قرمز چرخ شده مشکوک، بدون مشخصات تاریخ تولید و انقضاء و بدون هویت به میزان ۲۵۰ کیلوگرم که به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی بسته‌بندی و منجمد شده بود، ضبط مشروط شد و کلیه گوشت‌ها با توجه به اعتراض متصدی، نمونه‌برداری و به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان کرمان ارسال و پس از حصول نتایج آزمایش صورت پذیرفته اعلام‌شد که کلیه گوشت‌های مورد اشاره بدلیل دارای بار میکروبی بالا و وجود باکتری‌های بیماری‌زا در گوشت قابلیت مصرف انسانی نداشته و اقدام مسئول این رستوران تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود که به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه نسبت به معدوم‌سازی این گوشت‌ها اقدام شد.

دادستان سیرجان اظهار‌کرد: در این بازدید تعداد ۱۴۲۰ بسته تنباکوی تاریخ گذشته که بیش از ۴ سال از تاریخ انقضای آن‌ها گذشته بود از این رستوران کشف و این پرونده در حال رسیدگی بود تا اینکه یک کلیپ هنجارشکنانه توسط این‌گروه اقتصادی در تالار‌پذیرایی همان مجموعه توسط پیج‌های رسمی این تالار و طلافروشی وابسته به این گروه منتشر و موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم متدین دارالحسین شد که دستور پلمب تالار بدون مجوز و طلافروشی که گزارش‌های دیگری هم از رفتار مجرمانه‌های آن در دست داشتیم مطابق قانون صادر‌شد.

قدیمی بیان‌کرد: درقانون نظام صنفی اماکن قبل از شروع به فعالیت باید ابتدا اقدام به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه کنند و از آنجایی که محل این واحد صنفی در منطقه ویژه بوده به موجب این قانون باید پروانه بهره‌برداری نیز از اداره میراث فرهنگی داشته باشد که این مدرک هم سال گذشته منقضی شده و توسط اداره میراث فرهنگی تمدید نشده است و در حال حاضر کاملاً بدون مجوز بوده است.

وی تصریح کرد: آنچه که ابتدای این پرونده توسط متصدی این واحد صنفی مطرح شده بود که راه‌اندازی این واحد‌های تجاری در جهت تأمین منافع مردم بوده است بر خود لازم دانستم که جهت اطلاع مردم شریف سیرجان حقایق این پرونده را مطرح و عرض کنم که سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است اجازه نخواهم داد هیچ فرد یا گروهی با قراردادن مردم به عنوان سپر انسانی به خواسته‌های شوم خود دست یابند.

دادستان سیرجان در پایان ضمن یادآوری الزام ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت نسبت به تخلف از ضوابط اختصاصی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اعضای این اتحادیه هشدار داد: و بیان کرد تخلف از ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌ب‌ها، موجب محکومیت فرد خاطی به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد و قطعاً با توجه به استقرار هیأت محترم بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم سایر واحد‌های صنفی هم در باب پرداخت مالیات تحت رصد و رسیدگی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/سعید




طلا فروش متخلف سیرجانی نقره داغ شد

منبع:آرمـان
? طلا فروش متخلف سیرجانی نقره داغ شد