طغرالجرد مهد علما، عرفا و فرهیختگان بزرگ است

فرماندارکوهبنان گفت: طغرالجرد مهدعلما، عرفا، بزرگان و فرهیختگان بزرگی است که در طول سالیان گذشته در جای جای کشور منشاء خدمات فراوان بوده‌اند. به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان ،به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوهبنان کارگروه هم‌اندیشی و توسعه و پیشرفت بخش طغرا‌لجرد کوهبنان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. […]

فرماندارکوهبنان گفت: طغرالجرد مهدعلما، عرفا، بزرگان و فرهیختگان بزرگی است که در طول سالیان گذشته در جای جای کشور منشاء خدمات فراوان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان ،به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوهبنان کارگروه هم‌اندیشی و توسعه و پیشرفت بخش طغرا‌لجرد کوهبنان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

این کارگروه با حضور فرماندار کوهبنان، امام جمعه طغرالجرد، فرمانده انتظامی شهرستان، رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از بزرگان، شخصیت‌ها و مدیران اجرایی ادوار گذشته و فعلی طغرالجرد، چهره‌های علمی و دانشگاهی، معتمدین و بزرگان، اعضای شورای‌شهر کیانشهر، تعدادی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان کوهبنان در تالار زمرد بخش طغرالجرد برگزار شد.

در این نشست فرماندار کوهبنان گفت: طغرالجرد مهد علما، عرفا، بزرگان و فرهیختگان بزرگی است که در طول سالیان گذشته در جای جای کشور منشا خدمات فراوان بوده اند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات قرار داریم جا دارد که همگان تلاش کنیم تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم چون این مهم باعث تقویت اسلام و نظام اسلامی خواهد شد.

مجید توکلی با استناد به منویات مقام معظم رهبری افزود: رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت از جمله مقوله‌هایی است که در بحث انتخابات مورد توجه است که همگان در این راستا نقش‌آفرین هستند.

وی بیان کرد: در تقویت مباحث گردشگری به همت نماینده مردم شهرستان در مجلس و همکاری فرمانداری، وزیر گردشگری به منطقه دعوت شد لذا به‌دنبال راه اندازی گردشگری معادن و هیجانی هستیم که این مهم در رونق گردشگری، اقتصاد و اشتغال شهرستان موثر است.

فرماندار کوهبنان افزود: کوهبنان و طغرالجرد ۲۵۰ اثر تاریخی، گردشگری و مذهبی دارند که باید با ایجاد زیر ساخت‌ها، تقویت بوم‌گردی‌ها و…. در راستای رونق گردشگری گام برداریم.

وی بیان کرد: در بحث آلایندگی و ارزش افزوده معادن و کارخانه زغال‌شویی بایستی پیگیری شود، در بحث گلزار شهدا کار مسقف کردن گلزار شهدا از شهریور ماه شروع شده و با حضور وزیر گردشگری ۵۰۰ میلیون تومان به این مجموعه تخصیص داده شد البته کمک‌های دیگری از استان و شهرستان هم انجام شده است.

الحاق ۱۴ هکتار زمین به شهر کیانشهر

توکلی گفت: در راستای توسعه شهری و احداث منازل مسکونی به‌زودی ۱۴ هکتار زمین به شهر کیانشهر اضافه خواهدشد تا مشکل طرح مسکن ملی و طرح جوانی جمعیت مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث جاده کوهبنان به زرند به همت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری کارهای فراوانی انجام شد تا تکمیل جاده به قرارگاه خاتم واگذار گردد که همچنان پیگیر کار هستیم در حالی که چهار تقاطع غیر هم سطح در این جاده داریم که نیاز به بودجه قابل توجهی دارد.

فرماندار کوهبنان گفت: در بحث انتقال آب خلیج‌ فارس به زرند و کوهبنان پیگیری‌های فراوانی توسط نماینده مردم در مجلس و فرمانداری شهرستان صورت گرفته که با قول مساعد ریاست جمهوری و وزیر نیرو همراه بوده است.

وی ابراز کرد: در خصوص استقرار دستگاه تصفیه آب در کیانشهر پیگیری‌هایی صورت گرفته، فیبر نوری کیانشهر پایان آذرماه اجرایی خواهد شد، کلاس‌های آمادگی کنکور هم در شهرستان بزودی برگزار خواهد شد.

توکلی افزود: روکش آسفالت جاده‌های اصلی کوهبنان با همکاری نماینده مردم در مجلس، فرماندار و معاون راهداری استان پیگیری شده که در چهار فاز از زرند تا خرمدشت کوهبنان در حال اجراست.

وی ادامه داد: برق‌رسانی به روستای درب خونی، گازرسانی به مرغداری محمدیان، لایه‌روبی قنوات روستای بخش طغرالجرد، اختصاص لوله برای انتقال آب چاه کشاورزی از دیگر خدمات هست.

فرماندار کوهبنان بیان کرد: جا دارد در حاشیه برگزاری یادواره سردار شهید ماشاالله رشیدی از وجود گروه‌های جهادی پزشکی استان کرمان بهره ببریم تا خدمات ارزشمندی به مردم منطقه صورت گیرد..

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی با تسلیت ایام فاطمیه گفت: همگان باید زینت اهل‌بیت باشیم ما که خود را وصل به اهل‌بیت کردیم باید کاری کنیم که باعث سرافکندگی آنان نباشیم.

وی ابراز کرد: بر اساس صحبت بزرگان دین بزرگ‌ترین و بالاترین عبادت خدمت به خلق الله است لذا خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی نوعی عبادت و افتخار است.

امام جمعه بخش طغرالجرد بیان کرد: منطقه طغرالجرد از استخوان‌بندی انقلابی قوی برخوردار است در حالی که با کم‌شدن امکانات برخی افراد به‌دنبال مهاجرت هستند که باید با تزریق امکانات جلوی مهاجرت گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: با هم‌فکری و همکاری فرماندار شهرستان کارهای خوبی انجام شده، شوراها بدنبال خدمت‌رسانی به مردم  هستند اما برخی از کارها بر زمین مانده که باید با هم‌فکری‌ پیگیری و انجام شود.

جای بیمارستان شبانه‌روزی و پزشکان متخصص خالی است

در این جلسه عباس فتاحی خواستار پیگیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان جهت تخصیص یک درصد سهم فروش زغالسنگ معادن جهت بهداشت و درمان و پیگیری جهت خرید دستگاه بیوشیمی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان افزود: با توجه به شرایط خاص و حادثه‌خیز بودن منطقه جا دارد بحث شبانه‌روزی مرکز طغرالجرد از طریق نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و مرتفع گردد.

وی خواستار پیگیری جهت حضور پزشکان متخصص در مرکز طغرالجرد، ساماندهی داروخانه‌های بخش و…. برای رفاه مردم شد.

در ادامه محمد سلطانی شهردار کیانشهر ضمن تقدیر و تشکر از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری‌ها برای مساعدت وکمک‌هایی که از طریق بنیاد‌علوی صورت گرفته گفت: ورودی‌های شهر کیانشهر هم از سمت معادن و هم از سمت کوهبنان غیر استاندار و جزء نقاط حادثه‌خیز می‌باشند که طراحی ورودی از سمت معدن تقدیم اداره راه استان شده و مقرر گردید اصلاح شود که تا کنون پیشرفت چشمگیری نداشته است.

شهردار کیانشهر ادامه داد: مجموعه فرهنگی و ورزشی بخش طغرالجرد که سالیان متمادی نیمه‌کاره رها شده چهره نازیبا و ناخوشایندی در وسط شهر خودنمایی می‌کند که نیاز است هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود البته از طرف ریاست دادگستری قول مساعد داده شده است.

محمد بهسرشت گفت: حدود یک سال از دوران نمایندگی مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در زمان کرونا بود و در ادامه با رفع بیماری با همکاری فرماندار شهرستان گام‌های خوبی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی منطقه برداشته شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: دعوت نماینده شهرستان از رئیس مجلس، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، وزرای دولت، رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس بنیاد علوی از جمله اقدامات در طی چند سال گذشته بود که سفر رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان ۱۶ مصوبه در پی داشت.

رئیس دفتر نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس افزود: کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای زیباسازی و اجرای المان شهری و نصب دوربین از جمله مصوبات سفر رئیس بنیاد مستضعفان به کوهبنان بود.

مردم این منطقه در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند

حسین رشیدی نماینده بخش طغرالجرد گفت: در دهه ۴۰ افراد زیادی از جای جای کشور برای کار در معادن زغالسنگ به این منطقه می‌آمدند در حالی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، توسعه شهری و اشتغال پایدار پابدانا از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود.

وی خاطر نشان کرد: مراکز آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و… به عنوان یکی از محورهای توسعه در این بخش خدمت‌رسانی داشتند.

رشیدی افزود: قبل از انقلاب روحانیون شاخصی در منطقه حضور داشتند که شهید حقانی از جمله این بزرگواران بود طغرالجرد از نظر مذهبی جایگاه خاصی دارد مردم این منطقه در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند و بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس جمعیت قابل توجهی از مردم منطقه در جبهه بودند و شهدای عزیزی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند در حالی که فرماندهان شاخصی هم در جنگ داشتیم.

وی بیان کرد: با بخش شدن منطقه کارهای فرهنگی و مذهبی ارتقا پیدا کرد از طرفی انتظارات مردم هم افزون‌تر شد بحث همگرایی شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد شکل گرفت لذا این جلسه در راستای تقویت، توسعه و آبادانی شهرستان است.

نماینده مردم طغرالجرد گفت: آن طور که شایسته هست منطقه طغرالجرد رشد نکرده مردم از مسئولین کشور و استان انتظار توجه بیشتری دارند در حالی که خدمات و زحمات خوبی کشیده شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: ما محدودیت‌های کشوری و اعتباری را می‌دانیم لذا با توجه به عدم توازن منطقه نارسایی‌ها دسته‌بندی و راهکارها پیش‌بینی شده تا از یاس و ناامیدی مردم کاسته شود.

رشیدی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفت تا کارهای عملیاتی با تعامل، همکاری و هماهنگی انجام بدهیم.

سید کاظم نوبهار نماینده شورای شهر کیانشهر گفت: در ادامه روند‌کاری شورای پنجم اعضای شورای ششم به توسعه زیر ساخت‌ها توجه کرد تا مردم طعم شیرین شهرنشینی را بچشند در حالی که بعد از ۵۰ سال هنوز برخی از کوچه‌ها در کیانشهر و طغرالجرد خاکی هستند که نیاز به مساعدت ویژه دولتمردان دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: از سال ۸۲ کیانشهر به دولت واگذار گردید در حالی که قبل از آن مردم از سینما، بیمارستان و دیگر امکانات شرکت زغالسنگ بهره می‌بردند اما از سال ۸۲ این خدمات تقلیل پیدا کرد با توجه به این که اطراف این شهر را معادن غنی زغالسنگ احاطه کرده است.

مدارس طغرالجرد نیازمند نوسازی هستند

نماینده شورای شهر کیانشهر افزود: در راستای کشاورزی نیاز به حفر چاه هست که به همت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان درخواست حفر چاه به معاون پارلمانی وزیر نیرو رسیده که نیاز به پیگیری دارد در حالی که آب بالا دست طغرالجرد به اعماق درونی معادن بر می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: جا دارد احداث چند مدرسه در بخش در دستور کار قرار گیرد چرا که ساخت بعضی از مدارس بخش طغرالجرد به ۵۰ سال قبل بر می‌گردد.

نوبهار بیان کرد: سال قبل کلاس‌های کنکور با همکاری آموزش و پرورش، نهاد آبادانی و پیشرفت در طغرالجرد برگزار و نتایجی خوبی داشت که جا دارد این کلاس ها همچنان با قوت برگزار شود.

وی ابراز کرد: چمن مصنوعی سلمانشهر در دستور کار قرار گرفته که نیاز به زیر سازی دارد تا به همت بنیاد علوی چمن مصنوعی انجام شود.

عضو شورای شهر کیانشهر گفت: با توجه به بحرانی بودن منطقه راه اندازی پایگاه هلال احمر و احداث سالن بحران در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در بحث فرهنگی، خرید سیستم صوت نماز جمعه و مناسبت‌های ملی و مذهبی نیاز به مساعدت است.

انتهای پیام/نامجو
 




طغرالجرد مهد علما، عرفا و فرهیختگان بزرگ است

منبع:آرمـان
? طغرالجرد مهد علما، عرفا و فرهیختگان بزرگ است