طرح ملی زنگ حقوق در شهرستان راور برگزار شد

کرمان- رییس دادگستری شهرستان راور گفت: تاکنون ۶۰ درصد طرح بزرگ ملی زنگ حقوق، با حضور مستقیم قضات در مدارس شهرستان راور اجرا شده است. به گزارش نذیر کرمان، مسلم کاربخش صبح یکشنبه با تاکید بر آموزش قانون و حقوق به دانش آموزان، اظهار کرد: ارائه این آموزش‌ها در مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه […]

کرمان- رییس دادگستری شهرستان راور گفت: تاکنون ۶۰ درصد طرح بزرگ ملی زنگ حقوق، با حضور مستقیم قضات در مدارس شهرستان راور اجرا شده است.

به گزارش نذیر کرمان، مسلم کاربخش صبح یکشنبه با تاکید بر آموزش قانون و حقوق به دانش آموزان، اظهار کرد: ارائه این آموزش‌ها در مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد و نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی با اشاره به تدوین و سوابق اجرایی طرح بزرگ ملی زنگ حقوق در مدارس طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: شهرستان راور اولین اجرای طرح آزمایشی زنگ حقوق مدارس در کشور را اجرا می‌کند.

کاربخش تصریح کرد: در راستای آگاه سازی و آموزش‌های حقوقی به دانش آموزان، تاکنون ۶۰ درصد این طرح با حضور مستقیم قضات در مدارس شهرستان راور اجرا شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: طرح ملی زنگ حقوق در مدارس در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضائی دانش آموزان، اولیا و مربیان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تدوین و بهمن ماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تصویب شد.

کاربخش گفت: طرح ملی زنگ حقوق برای اولین بار در کشور، در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مدارس شهرستان راور نواخته و به اجرا در آمد.

رئیس دادگستری شهرستان راور افزود: اهداف اجرای این طرح ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان و نحوه تنظیم قراردادهای حقوقی است.

وی ادامه داد: همچنین حذف و کاهش عوامل وقوع جرم، پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی دانش آموزان نسبت به جرایم و رفتارهای مجرمانه از دیگر اهداف طرح ملی زنگ حقوق به شمار می‌روند.

کاربخش افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان در مواجه با اعمال و رفتارهای مجرمانه، آگاه سازی نوجوانان و جوانان نسبت به تبعات مجرمانه و مجازات را از سایر اهداف این طرح برشمرد.

وی در پایان گفت: به علاوه آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان در جهت صدور آرای متناسب و ایجاد اعتماد و ارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضائی از دیگر اهداف طرح ملی زنگ حقوق محسوب می‌شوند.

کد خبر ۵۹۷۴۸۸۸




طرح ملی زنگ حقوق در شهرستان راور برگزار شد

منبع: مــهر
? طرح ملی زنگ حقوق در شهرستان راور برگزار شد