طرح مسطورا در ایام ماه مبارک رمضان در کرمان اجرا می شود

کرمان_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: طرح سطر سطر زندگی با آیه ها (مسطورا)، تبیین حفظ و زندگی با ۵۰ فرازنورانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان در این استان اجرا می شود. به گزارش خبرنگارمهر T حجت الاسلام سعیدشهابی، ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح مسطورا فرصت عالی است که قرآن […]

کرمان_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: طرح سطر سطر زندگی با آیه ها (مسطورا)، تبیین حفظ و زندگی با ۵۰ فرازنورانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارمهر T حجت الاسلام سعیدشهابی، ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح مسطورا فرصت عالی است که قرآن را به زندگی انسان‌ها بیاوریم افزود: ما در این طرح ۵۰ آیه از قرآن کریم را در نظر گرفته‌ایم که تعداد ۳۰ آیه برای حفظ می‌باشد که باید هر روز یکی از این آیه‌ها را حفظ شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح مسطورا با جریان‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استان کرمان صحبت کرده‌ایم و در این ایام سازمان آموزش و پرورش نیز پای کار آمده است و باعث شده در ایام تعطیلات دانش آموزان از طریق برنامه شاد هر روز این آیه‌ها را ببینند و حفظ کنند.

وی افزود: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح مسطورا یک سامانه پیامکی در استان کرمان در نظر گرفته شده است که علاقمندان می‌توانند عدد ۵ را به ۳۰۰۰۲۶۱۱ پیامک کنند و پس از دریافت یک لینک وارد کانل مسطورا کرمان در شبکه‌های اجتماعی شوند و از محتوایی که در کانال مسطورا بارگزاری می‌شود استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار مسجد در استان کرمان داریم که بیش از یک سوم آنها امام جماعت ثابت دارند گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر این تعداد امام جماعت، بیش از ۵۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و غیربومی و ۱۳ گروه تبلیغی در سراسر استان کرمان به تبلیغ مسائل دینی می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۲۰۲ نفر مبلغ نیز توسط خود میزبان‌های مراسم دعوت شده‌اند.

حجت الاسلام سعیدشهابی افزود: نیمی از مساجد استان کرمان آمادگی میزبانی از روزه داران و نمازگزاران در ماه مبارک رمضان را دارند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستانها هر روز یک جمع خوانی ویژه قرآن کریم انجام می‌شود که در شهر کرمان نیز در گلزار شهدا و حسینیه ثارالله این جمع خوانی قرآن را به صورت ویژه داریم.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی همچون جشن ولادت امام حسن (ع) در نیمه ماه مبارک را داریم گفت: در شب‌های قدر نیز تمامی مساجد استان برای برپایی اعمال ویژه این شب‌ها، پذیرای مردم می‌باشند.

حجت الاسلام سعیدشهابی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه‌ها سفره‌های افطاری ساده توسط مردم پهن می‌شود که یک اقدام پسندیده است.

کد خبر ۶۰۵۲۳۶۵




طرح مسطورا در ایام ماه مبارک رمضان در کرمان اجرا می شود

منبع: مــهر
? طرح مسطورا در ایام ماه مبارک رمضان در کرمان اجرا می شود