طرح مدیریت چِرای دام در کرمان

به منظور حفاظت از مراتع، طرح مدیریت چِرای دام درجنوب کرمان آغاز شد. به گزارش فت فتو. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به شروع فصل کوچ در جنوب کرمان گفت: از ورود زود هنگام احشام و دام مازاد بر پروانه چرا و طرح مرتعداری و دامداران فاقد پروانه […]

به منظور حفاظت از مراتع، طرح مدیریت چِرای دام درجنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش فت فتو. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به شروع فصل کوچ در جنوب کرمان گفت: از ورود زود هنگام احشام و دام مازاد بر پروانه چرا و طرح مرتعداری و دامداران فاقد پروانه چرا به مراتع میان بند و ییلاقی منطقه جلوگیری می‌شود.

مدیریت چِرای دام در کرمان” src=”https://kerman.iribnews.ir/files/fa/news/1400/12/21/7743334_570.jpg” alt=”طرح مدیریت چِرای دام در کرمان” width=”300″ height=”214″ align=”left”>
رضا سنجری افزود: فراهم کردن زمینه و بستر مناسب جهت تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی در حفظ خاک، آب و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه موثر است.

وی گفت: عشایر و روستاییان باید تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه به منظور جلوگیری از تخریب مراتع به وسیله چرای بی رویه دام‌ها، از کوچ و ورود به مناطق ییلاقی و مراتع خودداری کنند.

معاون فنی اداره کل بیان کرد: اجرای طرح مدیریت چرا، اقدام حفاظتی مهمی در زمینه ایجاد تعادل دام و مرتع است که به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

سنجری با تأکید بر اینکه در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلفان طبق قانون و با قاطعیت رفتار می‌شود، افزود: با معرفی این افراد به مراجع قضایی پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.




طرح مدیریت چِرای دام در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? طرح مدیریت چِرای دام در کرمان