طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه در شهرستان بردسیر آغاز شد

کرمان- مدیرجهادکشاورزی شهرستان بردسیر گفت: طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه دانه دار با برگزاری کلاسهای آموزشی و جلسات توجیهی برای کشاورزان وباغداران آغاز شده است. محسن حیدر آبادی در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به آغاز طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه در شهرستان بردسیر گفت: در جلسات توجیهی […]

کرمان- مدیرجهادکشاورزی شهرستان بردسیر گفت: طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه دانه دار با برگزاری کلاسهای آموزشی و جلسات توجیهی برای کشاورزان وباغداران آغاز شده است.

محسن حیدر آبادی در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به آغاز طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه در شهرستان بردسیر گفت: در جلسات توجیهی به کشاورزان تاکید شد که قبل از هراقدام نسبت به هرس درختان آلوده اقدام نمایند وسپس سمپاشی با توجه به شرایط موجود آغاز شود.

وی اظهارداشت: خوشبختانه باهمکاری کشاورزان هرس درختان آلوده به اتمام رسیده و از لحاظ شرایط فیزیولوژیک درختان، سمپاشی در باغات بخش نگار وحومه آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر ادامه داد: بیماری آتشک درختان میوه دانه دار به همه درختان میوه دانه دار مثل گلابی، سیب، به و… خسارت می‌زند.

حیدرآبادی گفت: برای مبارزه با این بیماری بایستی با انتخاب رقم مقاوم و سازگار با آب و هوای منطقه، هرس شاخه‌های آلوده در زمستان ۱۰ سانتی متر پایین تر از محل آلودگی و سوزاندن شاخه‌های هرس شده، همچنین جمع آوری کندوهای زنبور عسل از منطقه، به مهار این آفت کمک کرد.

وی افزود: امیدواریم با کمک کشاورزان عزیز بتوانیم شاهد نابودی کامل این بیماری در منطقه باشیم.

کد خبر ۵۹۵۹۲۲۲




طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه در شهرستان بردسیر آغاز شد

منبع: مــهر
? طرح مبارزه با بیماری آتشک درختان میوه در شهرستان بردسیر آغاز شد