طرح «ضیافت الهی» در کرمان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز ۷ فروردین ماه، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده محمد(ع) شهر کرمان ضمن تبریک سال جدید بیان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، یکی از طرح‌هایی که در ایام […]

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز ۷ فروردین ماه، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده محمد(ع) شهر کرمان ضمن تبریک سال جدید بیان کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، یکی از طرح‌هایی که در ایام نوروز در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود طرح«آرامش بهاری» است که امسال در چند محور برگزار شد.

وی با بیان اینکه لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه از جمله محورهای طرح آرامش بهاری بود که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت، ادامه داد: طبق گزارشات اعلام شده بیش از ۴۰ هزار نفر در زمان سال تحویل در آستان مقدس امامزادگان استان حضور یافتند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه ایجاد خیمه‌های معرفت در بخش‌های بصیرت‌افزایی، مشاوره، کار با کودک وغیره از دیگر محورهای طرح آرامش بهاری بود، افزود: حدود ۷۴ روحانی مبلغ در این طرح همکاری داشتند و تلاش شد آماد‌ه‌سازی فضا برای ورود به ماه مبارک رمضان ایجاد شود.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر محورهای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: اسکان زائران و مسافران کرمان یکی از موضوعاتی بود که امسال مورد توجه قرار گرفت و ۳۱ بقعه متبرکه در استان برای این امر آماده‌سازی شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان از اجرای طرح«ضیافت الهی» در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه کرمان خبر داد و گفت: جمع‌خوانی قرآن، کرسی‌های تلاوت قرآن، دعوت از مفسرین قرآن، اعزام مبلغان از قم و کرمان و انجام مناسبت‌های ماه رمضان از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در کرمان است.

وی با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در تمامی ایام سال، افزود: در ماه رمضان طرح«ضیافت همدلی» برگزار خواهد شد زیرا در ماه رمضان در خصوص صدقه و توجه به هم نوعان بسیار سفارش شده است و در این راستا برنامه‌هایی از جمله افطاری‌های ساده، توزیع غذای گرم و تهیه سبدهای غذایی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی در خصوص شعار سال نیز گفت: برنامه‌های شعار سال را به عنوان یک دستور نگاه می‌کنیم تا بحث تولید، دانش بنیان و اشتغال جدی گرفته شود، به ویژه در بحث دانش‌بنیان سازمان اوقاف و امور خیریه چند سال است که کار را شروع کرده است و امسال نیز در استان کرمان با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد در زمینه کشاورزی و دامداری به صورت خاص ورود خواهیم کرد.

 

انتهای پیام




طرح «ضیافت الهی» در کرمان اجرا می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? طرح «ضیافت الهی» در کرمان اجرا می‌شود