طرح اسلامی محله اسلامی در رفع آسيب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد

فرماندار شهرستان رودبار جنوب گفت: طرح محله اسلامی در رفع آسيب‌های اجتماعی و پيشگيری از مشكلات محلی نقش مهمی دارد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رودبار جنوب در جلسه تحول محلات اسلامی رودبار جنوب با تاکید براینکه فراهم ساختن بستر زندگی آرام همراه با نشاط و سلامت جسم و […]

فرماندار شهرستان رودبار جنوب گفت: طرح محله اسلامی در رفع آسيب‌های اجتماعی و پيشگيری از مشكلات محلی نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان، اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رودبار جنوب در جلسه تحول محلات اسلامی رودبار جنوب با تاکید براینکه فراهم ساختن بستر زندگی آرام همراه با نشاط و سلامت جسم و روح بر اساس آموزه‌های دينی و اسلامی از وظايف مسئولان نسبت به مردم است، گفت: مشارکت مردم در هر محله در اجرای هرچه بهتر طرح محله اسلامی ضروری بوده و در رفع آسیب‌های اجتماعی و پیش‌گیری از مشکلات محلی نقش مهمی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به تأثیرات اجرایی شدن این طرح، خاطرنشان کرد: اجرا شدن کامل این طرح، باعث ارتقاء سلامت و نشاط محلی در محلات شهر رودبار جنوب می‌شود.
 
حاجب با بیان اینکه این طرح در شهرک انقلاب در حال اجرا است، افزود: ارائه خدمات مناسب و بهتر به مردم محل، ارتقاء امنیت و ایجاد یک بستر همراه با آرامش، نشاط و پرامید برای شهروندان از اهداف اجرای این طرح است.
 
حجت الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: تعمیق باورهای دینی و ارتقای مودت و همدلی و نگاه عدالت محور و ظهور مظاهر اسلامی و ارتقاءسلامت روحی و روانی و… از دیگراهداف این طرح است.
 
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به اینکه این طرح از طرف سپاه در سطح استان برگزار می شود افزود: در این طرح نقاط آسیب دیده محله از نظر امنیتی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و… مورد بررسی قرار گرفته وطرح متناسب با نیاز هرمحله در بخش‌های توانمندسازی اقتصادی، امور فرهنگی و اجتماعی، بانوان و عمران و سازندگی اجرا می‌شود.
 
 افشارمنش با اشاره به اینکه تبدیل کردن محله مجری طرح از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از مهمترین برنامه است ادامه داد: شورای محله اسلامی(شهرک انقلاب) شهرستان رودبار جنوب متشکل از بخش‌های اقتصاد وتوانمندسازی، عمران و سازندگی، فرهنگی و اجتماعی، سمعی و بصری، امور بانوان، امنیت و انتظامی و نماینده هیات امنای مساجد است.

اجرای طرح محله اسلامی به برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در شهر کمک می‌کند

پرورش فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه در برخی از محلات رودبار جنوب آسيب‌هایی  همچون اعتياد،بي بندباري هاي اجتماعي به ويژه سوخت‌برها می‌باشد اضافه کرد: با تشكيل شورای محله اسلامی ما شاهد اقدامات بسيار خوبی در كاهش اين آسيب‌ها  هستيم.
 
وی با تاكيد بر اينكه محله اسلامی منطقه بايد با مشاركت مردم و مسئولان  و با ارتقاء خدمات به مردم ساكن در اين منطقه تبديل به محله‌ای  نمونه در شهر رودبار جنوب شود ادامه داد: از اقدامات به عمل آمده در شناسایی آسيب‌های محله‌های پايلوت و اجرای طرح محله اسلامی در شهرک انقلاب، آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها و اهل محل  در عمومي سازی رفتارهای اجتماعی و تقويت رفتارهای خود كنترلی بسيار  موثر بوده است و ما شاهد ارتقای امنيت عمومی و رضايت بيشتر مردم اين منطقه هستيم.
 
عمرانی دادستان شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه اجرای طرح به برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در شهر کمک می‌کند، افزود: اجرایی شدن آن، می‌تواند به ارتقاء امنیت، همکاری و استفاده از خرد جمعی در محلات مختلف کمک کند.
 
مهدیه خوشوقت مسئول کار گروه بانوان محله اسلامی شهرک انقلاب شهرستان رودبار جنوب نیز در این نشست با اشاره به تأثیرات اجرایی شدن این طرح، خاطرنشان کرد: اجرا شدن کامل این طرح، باعث ارتقاء سلامت و نشاط محلی در محلات شهر رودبار جنوب می‌شود.
 
در این طرح مشکلات محله‌های اسلامی احصا و برای هر مسئول بیان شد که با انجام آموزش‌های پيشگيرانه می‌توان زمينه سالم‌سازی آن را فراهم كرد.
 
در اين جلسه مديران دستگاه‌های اجرايی فرهنگی و اجتماعی انتظامی و امنيتی و مديران شهرداری و شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات به عمل آمده برنامه‌های آتی خود را در راستای توسعه محله‌های اسلامی  ارائه کردند.
 
لازم به ذكر است محله اسلامی شهرک انقلاب  ابوذر از انتهای خیابان کلانتری تا سه راهی اورژانس جمعيتی بيش از ۳ هزار نفر را شامل می‌شود.
 
این نشست در مسجد جامع امیرالمؤمنین علیه السلام شهرستان رودبار جنوب با حضور برگزار شد.
 
انتهای خبر/پورحیدر




طرح اسلامی محله اسلامی در رفع آسيب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد

منبع:آرمـان
? طرح اسلامی محله اسلامی در رفع آسيب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد