ضرورت راه اندازی معادن کوچک با اشتغالزایی بالا

کرمان- معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: می‌توانیم در جنوب استان معادن کوچک مقیاس را با ظرفیت اشتغال بالا راه اندازی کنیم. به گزارش نذیر کرمان، امیرحسین حسن زاده ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان، ضمن تبریک به واحدهای برتر، فعالان اقتصادی را سربازان جنگ اقتصادی دانست و گفت: در […]

کرمان- معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: می‌توانیم در جنوب استان معادن کوچک مقیاس را با ظرفیت اشتغال بالا راه اندازی کنیم.

به گزارش نذیر کرمان، امیرحسین حسن زاده ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان، ضمن تبریک به واحدهای برتر، فعالان اقتصادی را سربازان جنگ اقتصادی دانست و گفت: در جنگ اقتصادی باید تمام کشور بسیج باشند، اما شاهدیم که اغلب مشکلات واحدهای فعال صنعتی و معدنی در داخل کشور و به علت عدم کارکرد مناسب دستگاه‌های دولتی اتفاق می‌افتد.

وی این امر را باعث خودتحریمی داخلی ارزیابی کرد و گفت: واحدهای دولتی باید از پشت میز خود بلند شده و به واحدها و شهرک‌های صنعتی بروند و مشکلات را رفع کنند.

وی افزود: کرمان، استانی معدنی است و تمام بخشهای اقتصادی به بخش معدن ختم می‌شوند و بنابراین باید به جای وزارتخانه‌های مختلف، وزارت تخصصی معادن و فلزات، راه اندازی شود.

وی معدن را پیشران اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: وزارتخانه‌ای که باید در بخشهای تنظیم بازار، خودرو، فرش و … فعالیت کند، نمی‌تواند به معادن رسیدگی کند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از خروج وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس و دولت، گفت: معادن کوچک مقیاس شامل ۸۵ درصد اشتغال در معادن هستند و می‌توانیم در جنوب استان معادن کوچک مقیاس را با ظرفیت اشتغال بالا راه اندازی کنیم که متأسفانه به دلیل عدم وجود متولی، مغفول مانده است.

کد خبر ۵۸۹۷۸۱۶




ضرورت راه اندازی معادن کوچک با اشتغالزایی بالا

منبع: مــهر
? ضرورت راه اندازی معادن کوچک با اشتغالزایی بالا