ضرورت تقویت صلح از سوی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها درصدد برقراری امنیت در جامعه هستند بر تقویت نقش میانجی‌گری و صلح و سازش توسط کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مردم تاکید کرد. به گزارش نذیر کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر در بازدید از رده‌های پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان نقش میانجی‌گری را متناسب با […]

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها درصدد برقراری امنیت در جامعه هستند بر تقویت نقش میانجی‌گری و صلح و سازش توسط کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مردم تاکید کرد.

به گزارش نذیر کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر در بازدید از رده‌های پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان نقش میانجی‌گری را متناسب با فرهنگ اسلامی و سنت‌های بومی و فرهنگی دانست و اظهارکرد: این سنت حسنه توسط مردم باید بیش از گذشته احیاء و مورد توجه قرار گیرد. یکی از فرآیندهای صلح که منجر به کاهش پرونده‌های کیفری و رفع اختلاف‌ها، نزاع‌ها، کدورت‌ها و مانع وقوع جرم و تکرار آن می‌شود موضوع اصلاح ذات البین است که فرهنگ آن در کشور و در بین مردم رایج و سابقه دیرینه دارد و افکار عمومی مردم نیز از آن حمایت و تبعیت می‌کنند لذا بر تقویت و احیای هر چه بیشتر آن باید اهتمام ورزید.

بنی‌اسدی‌فر خاطرنشان کرد: به جای تحمیل هنجارهای کیفری و رسمی و طی پروسه‌های طولانی مدت رسیدگی، بسیاری از موضوعات که امکان صلح و سازش بین طرفین وجود دارد می‌تواند در فرآیند میانجی‌گری حل و فصل شود و این موجب تقویت هم‌گرایی و علقه بین اصحاب دعوی و مانع استمرار آن خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت نقش صلح و سازش توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ادامه داد: در حال حاضر از ۶۸ کلانتری در ۵۳ کلانتری استان کرمان واحدهای مشاوره مشغول انجام وظیفه هستند که برابر تدبیر سردار فرمانده کل فراجا این واحدها به صورت کمی و کیفی تقویت خواهند شد تا ظرفیت مناسب‌تری در اختیار این ماموریت خیرخواهانه و خداپسندانه کلانتری‌ها یعنی صلح و سازش قرار گیرد.

رئیس پیشگیری فراجا یادآور شد: البته دستگاه‌های متولی و مسئول باید بر توانمندسازی جامعه هدف و آگاه‌سازی هرچه بیشتر آن ها در راستای افزایش ارتقاء ظرفیت مردم در برخورد با مسائل و فشارهای عصبی اقدام جدی و گسترده به عمل آورند تا خویشتنداری و تاب‌آوری آن ها در مقابل سختی ها و موقعیت های مختلف افزایش یابد.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، بنی اسدی فر نقش بزرگترها در بین فامیل و خانواده را ظرفیت خوبی در تکمیل فرآیند صلح و سازش دانست و گفت: مسئولان باید همواره در صدد باشند نقش و جایگاه بزرگترها در جمع خانوادگی و اطاعت پذیری سایر اعضای خانواده را تقویت و همواره با یادآوری تبعات مادی و معنوی و بعضاً غیر قابل جبران یک اقدام نسنجیده گام های موثری در رونق صلح و سازش بردارند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا در پایان خاطرنشان کرد: باید با هم افزایی بین کلانتری‌ها، مردم و مسئولان بر رونق بیش از پیش صلح و سازش و میانجی‌گری را افزایش دهیم.

انتهای پیام




ضرورت تقویت صلح از سوی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

منبع: ایـسنا
? ضرورت تقویت صلح از سوی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها