ضرورت اقناع‌سازی جامعه پیش از اجرای تصمیم‌های کلان

کرمان – فت فتو – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(فت فتو) این استان گفت: قبل از اینکه تصمیم های مهم و کلان را اجرایی کنیم باید با آگاهی بخشی و اقناع سازی علمی، زمینه اجرای طرح ها و تصمیم ها را بدرستی در جامعه فراهم سازیم. […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(فت فتو) این استان گفت: قبل از اینکه تصمیم های مهم و کلان را اجرایی کنیم باید با آگاهی بخشی و اقناع سازی علمی، زمینه اجرای طرح ها و تصمیم ها را بدرستی در جامعه فراهم سازیم.

مجتبی مصباح روز یکشنبه در جمع رییس و خبرنگاران فت فتو استان کرمان اظهار داشت: بعد از اجرای طرح های مهم که با زندگی مردم مرتبط است، کار اقناع سازی بسیار سخت و پیچیده تر می شود؛ در صورتی که با بهره گیری علمی و اصولی از ظرفیت رسانه ها می توان پیش از تصمیم گیری یا اجرای تصمیم ها بخوبی آگاهی بخشی لازم را با تبیین شرایط و چرایی تصمیم ها به جامعه منتقل کرد.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه اجتماعی با اطلاع رسانی بموقع و کارشناسی ارتباط بسیار نزدیکی دارد تاکید کرد که باید با جلوگیری از انتشار اخبار نادرست یا بدهنگام زمینه صیانت از اعتماد عمومی را فراهم آورد.

مصباح در ادامه با اشاره به گستردگی حوزه وظایت و ماموریت های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اهمیت مسائل آن به علت گره خوردن به زندگی و معیشت مردم تاکید کرد: فعالیت در این دستگاه چندوجهی است و سختی هایی دارد که همیشه دیده نمی شود؛ به طور مثال ما متولی ایجاد اشتغال در کشور نیستیم اما باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: چند بعدی بودن خدمات این اداره کل به حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و قضایی نیز مربوط می شود و تقریبا با مسائل هر نهاد و دستگاهی مستقیم و غیرمستقیم درگیر هستیم.

نقش مهم و تخصصی رسانه

وی با بیان اینکه چندوجهی بودن فعالیت ها در وزارتخانه رفاه ضرورت بهره گیری از حوزه ارتباطات و رسانه و تعامل با افکارعمومی را نیز درگیر شرایط خاص و ضرورتی دوچندان کرده است تصریح کرد: بدون شک حق مردم است تا بدانند در یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور چه اقداماتی برای رفاه حال آنان انجام می شود و بهترین راه برای تبیین اقدامات دولت، اقدامات رسانه ای مناسب و حرفه ای از حوزه تدوین سیاستگذاری تا تهیه تولیدمحتوا، بسته بندی و عرضه است.

مصباح با اشاره به حجم فعالیت های انجام شده در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: در حوزه کاری ما اتفاقات و اخبار خوبی مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت یا پیشی گرفتن اشتغال بیش از تعهد اشتغالزایی وجود دارد که حتما باید با کمک رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود و به طور قطع تولید محتوای مناسب در این عرصه می تواند در رساندن خبر صحیح به مردم بسیار مفید و مؤثر باشد.

به گفته وی، به طور مثال بسیاری از افراد در جامعه از تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه اشتغال بی اطلاع هستند یا نهادهای متولی منتظر طرح های شهروندان کارآفرین برای پرداخت تسهیلات مانده اند.

نبض اطلاع رسانی را باید در دست بگیریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: امروز در فضای رسانه ای با جنگ روایت ها مواجه هستیم؛ باید با روایت صحیح نبض اطلاع رسانی را در اختیار بگیریم تا زمینه میدان داری و سوء استفاده از اتفاقات و اخبار و حوادث برای دیگر رسانه ها به وجود نیاید.

وی با قدردانی از مجموعه فت فتو در استان کرمان به منظور اطلاع رسانی بموقع و با کیفیت کارشناسی افزود: فت فتو با شبکه گسترده خبررسانی در کشور می تواند مردم را نسبت به فرآیندها، امکانات و حجم خدمات ارائه شده بخوبی آگاه کند.

مصباح تصریح کرد: آمادگی داریم  با تعامل دو طرفه نسبت به انعکاس اخبار و گزارش ها در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تتهیه تولیدات و فرآورده های خبری حرفه ای اقدام کنیم.

در این دیدار داود میاندهی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی( فت فتو) استان کرمان نیز ضمن تشریح تاریخچه شکل گیری فت فتو، کارکردها و ظرفیت های آن به بیان وجوه تمایز این رسانه پرداخت و بر آمادگی برای توسعه همکاری های مشترک با وزارتخانه رفاه و سایر نهادها تاکید کرد.




ضرورت اقناع‌سازی جامعه پیش از اجرای تصمیم‌های کلان

منبع: ایرنـا
? ضرورت اقناع‌سازی جامعه پیش از اجرای تصمیم‌های کلان