ضرورت اجرای طرح‌های اورژانس قضایی در شهرستان ریگان

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز اول اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی مصلحین و حکمین قرآنی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان ریگان که با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری و اعضا شورای تامین برگزار شد، […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان امروز اول اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی مصلحین و حکمین قرآنی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان ریگان که با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری و اعضا شورای تامین برگزار شد، بیان کرد: به همت مصلحین و حکمین قرآنی و اعضا شورای‌های حل اختلاف ریگان از ۵ هزار و ۹۰۴ پرونده ارجاع شده بیش از ۴ هزار مورد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده‌اند.

وی افزود: این آمار نشان می دهد مردم استقبال و همکاری خوبی با مصلحین دارند و زمینه صلح و سازش در این شهرستان فراهم است. همچنین موفقیت این طرح نشان از توانمندی و مقبولیت مصلحین و حکمین قرآنی و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان ریگان دارد.

این مقام قضایی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد مصلحین و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان ریگان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر مقابله با جنگ نرم و همچنین طرح موضوع جهاد تبیین، امروز باید با استفاده از مبانی دینی و قرآنی، احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حضور جهادی و انقلابی در بین مردم، به سوی ترویج فرهنگ صلح و سازش حرکت کنیم.

قویدل در ادامه یادآور شد: همچنین همکاری و تعامل نیروی انتظامی و سپاه در موضوع پیشگیری بایستی از رویکرد زندان محوری، کیفر محوری و مجازات محوری، چرخش به سوی گسترش فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه باشد.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح اورژانس قضایی در بعضی از شهرستان‌ها ادامه داد: در راستای اجرای طرح ابتکاری اورژانس قضایی استان کرمان با همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات متولی، مصلحین و حکمین قرآنی از تشکیل برخی پرونده‌های جرائم درجه هفت و هشت در محاکم قضایی پیشگیری کرده‌اند. امیدواریم این طرح با همکاری مصلحین در شهرستان ریگان نیز با موفقیت اجرا شود.

قویدل در پایان عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای پیشبرد اهداف صلح و سازش در شهرستان ریگان، امام جمعه این شهرستان به عنوان رئیس معنوی مصلحین معرفی شود تا با محوریت، همراهی و راهبری وی، اجرای طرح کاهش خشونت در شهرستان ریگان با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی و گشت‌های رضویون اجرا و جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر مجاز نیز در دستور کار قرار گیرد تا از بروز جرائم خشن در این شهرستان پیشگیری شود.
.

انتهای پیام




ضرورت اجرای طرح‌های اورژانس قضایی در شهرستان ریگان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ضرورت اجرای طرح‌های اورژانس قضایی در شهرستان ریگان