صنایع تبدیلی پیشنیاز جهش تولید بخش کشاورزی

شهرستان رودبار جنوب یکی از شهرستان‌های است که علی‌رغم محصولات زیاد کشاورزی هیچ‌گونه صنایع تبدیلی در آن وجود ندارد و بیشتر محصولات به صورت خام بفروش می‌رسد. به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ ۲۱ مرداد ماه روز ملی صنایع کوچک و متوسط نامگذاری شده است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، یکی از مؤثرترین اقدامات […]

شهرستان رودبار جنوب یکی از شهرستان‌های است که علی‌رغم محصولات زیاد کشاورزی هیچ‌گونه صنایع تبدیلی در آن وجود ندارد و بیشتر محصولات به صورت خام بفروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ ۲۱ مرداد ماه روز ملی صنایع کوچک و متوسط نامگذاری شده است، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، یکی از مؤثرترین اقدامات در راستای جهش تولید بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و ارتقاء سطح زندگی در شهرها و روستاها، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است. چراکه، این‌گونه صنایع به سرمایه‌گذاری چندانی نیاز ندارند و می‌توانند سرمایه‌های اندک محلی را جذب و با راه‌اندازی واحدهای خرد صنعتی سود سرشاری را برای روستاییان به وجود آورند.

 
در همین راستا، ما می‌توانیم صنایع تبدیلی را در روستاهای پرجمعیت ایجاد کنیم تا حنایی که در روستا تولید می‌شود، در همان روستا بسته‌بندی شود، نه اینکه در یزد و در کارخانه‌ها فرآوری شود، که اگر این اتفاق بیفتد، بخش زیادی از مشکلات بیکاری که در سی چهل سال اخیر دغدغه مسئولان هم بوده، تا حد زیادی حل خواهد شد.
 

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده ایجاد اشتغال در روستاها 

 
بازار فروش محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کشاورزان در ایران است. در همین راستا،  بسیاری از کارشناسان معتقدند، علی‌رغم، پتانسیل و تولید فراوان محصولات کشاورزی در رودبار جنوب، متأسفانه به دلیل عدم تکمیل زنجیره تولید تا بازار مصرف، اغلب محصولات کشاورزان از بین رفته و یا با قیمت اندکی به دلیل وجود واسطه‌ها به فروش می‌رسد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان اظهار کرد: ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است، صنایع کوچک به صنایعی اطلاق می‌شود که کارکنان آن کم‌تر از پنجاه نفر باشند.
 
وی بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با راه‌اندازی ۱۰۵۷ شهرک و ناحیه صنعتی زمینه فعالیت۵۰هزار‌و‌هشتصد و چهل و چهار واحد صنعتی را فراهم کرده‌ است.
 
امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: مسئولین در جهت حمایت از صنایع کوچک پیگیری جدی کنند و توجه ویژه‌ای به شهرک صنعتی شهرستان داشته باشند.
 
شهرستان رودبار جنوب یکی از شهرستان‌های است که علی‌رغم محصولات زیاد کشاورزی هیچ‌گونه صنایع تبدیلی در آن وجود ندارد و بیشتر محصولات به صورت خام بفروش می‌رسد.
 
انتهای خبر/پورحیدر




صنایع تبدیلی پیشنیاز جهش تولید بخش کشاورزی

منبع:آرمـان
? صنایع تبدیلی پیشنیاز جهش تولید بخش کشاورزی