صلح و سازش دو طایفه بعد از ۸ سال اختلاف در رودبار جنوب

با حضور جمعی از معتمدین و ریش‌سفیدان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب، صلح دو طایفه گرگندی در رودبار جنوب برگزار شد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ جلسه صلح وسازش طوایف گرگندی شهرستان رودبار جنوب بعد از ۸ سال با پا درمیانی سپاه، دادستان، بزرگان و ریش‌سفیدان شامگاه روز گذشته در نهضت‌آباد […]

با حضور جمعی از معتمدین و ریش‌سفیدان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب، صلح دو طایفه گرگندی در رودبار جنوب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ جلسه صلح وسازش طوایف گرگندی شهرستان رودبار جنوب بعد از ۸ سال با پا درمیانی سپاه، دادستان، بزرگان و ریش‌سفیدان شامگاه روز گذشته در نهضت‌آباد برگزار شد.

 
اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب این گردهمایی را یک اقدام مثبت خواند و اظهار کرد: چنین اقداماتی باعث ایجاد وحدت می‌شود و قابل تقدیر است.
 
وی افزود: امروز رنگین کمانی از طوایف مختلف دور هم، برای امری مقدس یعنی گذشت، بخشش و ایثار جمع شده‌اند.
 

 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب تصریح کرد: شیرینی چنین جلساتی تا مدت‌ها، کام طوایف مختلف و مردم مؤمن شهرستان را شیرین خواهد کرد.
 
وی با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه افزود: باید تلاش کنیم با رفع اختلافات، امنیتی پایدار در شهرستان رقم بزنیم، دوره نزاع و دعواهای طایفه‌ای گذشته و باید جای خودش را به وحدت و برادری بدهد تا جامعه عاری از جرم داشته باشیم.
 

 


 
اسلام حاجب تصریح کرد: در اوضاع کنونی که دشمنان کمر همت بسته‌اند تا کشور را به نابودی بکشانند نباید بین دو طایفه مسلمان و شیعه اختلافی وجود داشته باشد.
 
وی اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید حق مطلب را ادا کنند و نسبت به بالا بردن سطح فرهنگ جامعه هر چه می‌توانند تلاش کنند.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: طوایف رودبار جنوب از اول انقلاب همگام با نظام بوده و در تمام عرصه‌های حماسی و سیاسی حضور فعالی داشته‌اند، مردم رودبار افرادی بی‌آلایش، با محبت و انقلابی هستند که نباید اجازه داد با اختلافات کوچک این عزت خدشه‌دار شود.

شهرستان رودبار جنوب با بیش از ۱۲۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است و طوایف زیادی در آن ساکن هستند.

 
انتهای خبر/پورحیدر




صلح و سازش دو طایفه بعد از ۸ سال اختلاف در رودبار جنوب

منبع:آرمـان
? صلح و سازش دو طایفه بعد از ۸ سال اختلاف در رودبار جنوب