صلاحیت ۳۹۵ داوطلب نمایندگی مجلس استان کرمان تایید شده است

کرمان- رییس ستاد انتخابات استان کرمان از تایید صلاحیت ۳۹۵ نفر معادل ۶۷/۷ درصد داوطلبان نمایندگی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی از استان کرمان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، رحمان جلالی صبح دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست ستاد انتخابات استان و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۶۷.۷ […]

کرمان- رییس ستاد انتخابات استان کرمان از تایید صلاحیت ۳۹۵ نفر معادل ۶۷/۷ درصد داوطلبان نمایندگی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی از استان کرمان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، رحمان جلالی صبح دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست ستاد انتخابات استان و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۶۷.۷ درصد داوطلبانی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان کرمان ثبت‌نام‌نهایی انجام داده بودند، مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آمار تفکیکی ۹ حوزه انتخابیه گفت: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۶۶.۷ درصد، حوزه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی ۸۱.۸ درصد، حوزه جیرفت و عنبرآباد ۶۵ درصد، حوزه رفسنجان و انار ۸۰ درصد، زرند و کوهبنان ۷۱ درصد، سیرجان و بردسیر ۴۷.۸ درصد، شهربابک ۷۶ درصد، کرمان و راور ۶۵ درصد و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان ۵۳ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی تأیید شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تا ۲۵ بهمن ماه برای تغییر حوزه‌های انتخابیه فرصت دارند.

جلالی ادامه داد: تأیید تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان یک فرآیند پنج روزه است و قبل از شروع رسمی تبلیغات نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی، زمان تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند ماه اعلام و تصریح کرد: تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۳ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۹ اسفند ماه ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان به تجمیع و آماده شدن لیست امکانات ادارات و نهادهای دولتی استان برای تبلیغات انتخاباتی نمایندگان خبر داد و اضافه کرد: امکانات براساس عدالت انتخاباتی در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد.

جلالی از برگزاری دومین مانور انتخاباتی در روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه در سراسر کشور خبر داد و افزود: در این مانور خطاها و ایرادات احتمالی در فرآیند برگزاری انتخابات برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: قرارگاه مرکزی انتخابات شامل ۵ میز تخصصی در حوزه‌های مشارکت، امنیت، سلامت، اجرایی و رقابت نیز شکل گرفته و فرمانداران اقدامات، برنامه‌های خود را در ارتباط با میزها بیان می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رأی در استان عنوان کرد: ۹۶۰ صندوق سیار و ۹۲ صندوق مربوط به مناطق صعب‌العبور هستند، بیشترین شعب با ۴۶۸ صندوق در حوزه انتخابیه کرمان و راور و کمترین مربوط به شهرستان گنبکی با ۲۵ صندوق است.

جلالی گفت: ما امانتدار مردم در برگزاری انتخابات هستیم و باید بستر را برای برگزاری انتخابات صحیح فراهم کنیم. هر فردی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته برای ما محترم است و هیچکدام از فرمانداران و مدیران حق دخالت شخصی در انتخابات را ندارند.

کد خبر ۶۰۲۲۲۷۹




صلاحیت ۳۹۵ داوطلب نمایندگی مجلس استان کرمان تایید شده است

منبع: مــهر
? صلاحیت ۳۹۵ داوطلب نمایندگی مجلس استان کرمان تایید شده است