صدور تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام

در نشست علنی شورای شهر کرمان، با تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی، پروژه ۴ هزار واحدی بر زمین مانده ستاد اجرایی فرمان امام در راستای جهش تولید مسکن موافقت شد، گرچه تا کنون در این مسیر ۸۰ میلیارد به این پروژه از سوی شورای شهر و شهرداری نیز کمک شده بود. به گزارش […]

در نشست علنی شورای شهر کرمان، با تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی، پروژه ۴ هزار واحدی بر زمین مانده ستاد اجرایی فرمان امام در راستای جهش تولید مسکن موافقت شد، گرچه تا کنون در این مسیر ۸۰ میلیارد به این پروژه از سوی شورای شهر و شهرداری نیز کمک شده بود.

به گزارش “فت فتو ” هفتاد و پنجمین نشست علنی شورای شهر کرمان با موضوعات متفاوت شهر کرمان برگزار شد.

در این نشست  مصوبات فراوانی اعم از درخواست های مردمی در خرید لچکی ها و تقسیط هزینه پروانه ساختمانی و غیره به بحث و رای گیری گذاشته شد.

یکی از موضوعاتی که امروز مورد مباحثه اعضای شورای شهر کرمان بود، مصوبه تحفیفیات ۳۰ درصدی پروژه ۴۱۰۰ واحدی ستاد اجرایی فرمان امام بود که در سال ۹۹ برای هزار واحد آن با ۳۰ درصد تخفیف پروانه صادر شده بود اما این قانون موخر شده و در قانون جدید هنوز جایگاهی نیافته بود.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در این زمینه تاکید کرد: ما خودمان به راه و شهرسازی در عدم اجرای طرح مسکن سازی و حتی ستاد گلایه مندیم که اینقدر با تاخیر جهش مسکن را قصد دارند اجرا کنند و بعد از دو سال روی کار امدن شورای جدید تازه به فکر واگذاری و ساخت و ساز  افتاده اند، ضمن اینکه ما خودمان هم از طرح جهش مسکن و هم از طرح ۵۰ درصد تخفیف بافت فرسوده استقبال ویژه داشته ایم.

وی ادامه داد: نباید با انداختن توپ در میدان شورای شهر و شهرداری خود را از عملکرد نادرست نسبت به طرح جهش مسکن مبری کنند، از سال ۹۹ هزار واحد با تخفیف ۳۰ درصد اجرا شده است ما هم با همین رویه که در گذشته بوده موافقت می کنیم گرچه این مقدار تخفیف با این تورم و افزایش نرخ زمین برای شهر هم مضر است.

حسین چناریان نیز در با تایید سخنان ایرانمنش گفت: شورا و شهرداری نهایت تلاش خود را در این زمینه خواهدداشت اما باز هم نهادهای دیگری هستندکه چوب لای چرخ مسکن بگذارند اما ما موافقت می کنیم که بعد ها عنوان نشود ما جلوی اجرای یک طرح ملی را گرفته ایم، گرچه می دانیم بعد از موافقت ما هم این طرح ها به سرعت جلو نخواهد رفت.

محمد رضا کومساری نیز در ادامه گفت: تمام کمک ما در هزینه تخفیف ۳۰ درصدی و تهاتری که صورت می گیرد، است، برخی به ما مراجعه می کنند که اصل نقشه آن ها را نظام مهندسی تایید نکرده است، این در دست شورا نیست نهاد تخصصی باید پاسخ دهد و تایید کند بنابراین برای هموار سازی مسیر باید تمام نهادها را راضی کنند پس فقط شورا و شهرداری نیست.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام برای ۴۱۰۰ واحد زمین گرفته که حق زمین را از مردم نگیرد و یک ۴۵ میلیاردی که این نهاد به ما بدهکار بود را معاون وزیر” مخبر” بخشید و تا کنون نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان نیز در پروژه های مختلف کمک کرده ایم، که نباید به فراموشی سپرده شود.

در ادامه با قانون قبلی ۳۰ درصد تخفیف هزینه های صدور پروانه شهرداری در شورای شهر موافقت شد و شهرداری مجری این امر مشخص و به وی ابلاغ لازم در همکاری صورت گرفت.

سعید شعر باف شهردار کرمان در پایان این نشست عنوان کرد: تعداد ۸۰۰ نفر از پرسنل شهرداری کرمان از ده روز مانده به سالگرد و تا کنون در حال اجرای خدمت به زائران هستند.

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری سبب شده است تا ۳۰ هزار متر مکعب اسفالت با روشنایی را با اعتبارات داخلی به انجام برسانیم و زیر ساختی است که بعد هانیز قابل استفاده است.

محمد رضا کومساری نیز در پایان به سامانه مصوبات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی این سامانه مصوبات به فرمانداری ارسال و همانجا سریعا تصویب می شوند و کار مردم که ۱۴ روز طول می کشید اکنون در کمتر از ده روز انجام می شود که این امر خدمت بزرگی به مردم در سرعت رسیدن به اهدافشان دارد.

انتهای پیام/طهماسبی

 




صدور تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام

منبع:آرمـان
? صدور تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت برای پروژه ۴ هزار واحدی ستاد اجرایی فرمان امام