شیب صعودی ابتلا به کرونا در کرمان/ شهرهای آبی محو شدند

کرمان – شیب ملایم افزایش ابتلا به کرونا طی هفته اخیر در استان کرمان شروع شده و در آخرین تحول رنگ آبی از نقشه کرونایی استان محو شد. فت فتو – گروه استان‌ها: یک هفته قبل بود که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب کرمان با اشاره به وجود ۴ شهرستان با وضعیت آبی […]

کرمان – شیب ملایم افزایش ابتلا به کرونا طی هفته اخیر در استان کرمان شروع شده و در آخرین تحول رنگ آبی از نقشه کرونایی استان محو شد.

فت فتو – گروه استان‌ها: یک هفته قبل بود که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جنوب کرمان با اشاره به وجود ۴ شهرستان با وضعیت آبی در این منطقه ابزار امیدواری کردند که این بیماری در جنوب کرمان کنترل شده باشد اما امروز اگر نگاهی به آخرین وضعیت اپلیکیشن ماسک بیندازید دیگر اثری از این شهرها وجود ندارد و همگی زرد شدند.

وضعیت شهرستان‌های زرند و شهربابک هم همچنان قرمز است و کرمان و اکثر شهرهای شمالی استان نارنجی شده‌اند.

این در حالیست که تا دو هفته قبل برخی از شهرستان‌های شرقی استان از جمله ریگان و فهرج نیز آبی بودند که رنگ این استان‌ها هم پرید و زرد شد.

تا دو هفته قبل برخی از شهرستان‌های شرقی استان از جمله ریگان و فهرج نیز آبی بودند که رنگ این استان‌ها هم پرید و زرد شد

تعداد فوتی‌های کرونا در استان نیز از زیر پنج نفر، حالا به حول و حوش عدد ۱۰ بالا و پایین می‌شود اما تعداد مبتلایان از ۴۰ نفر در دو هفته گذشته هم اکنون به حدود ۷۰ رسیده که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان منجر به افزایش فوتی‌ها در هفته آتی می‌شود.

فعال شدن مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف یکی از دلایل عمده افزایش تجمعات در استان کرمان است این در حالیست در مقاطعی که آموزش و پرورش اعلام کرده آموزش مجازی متوقف و آموزش‌ها به اجبار حضوری شده است.

متناسب با آموزش و پرورش بسیاری از مؤسسات خصوصی آموزشی، هنری و ورزشی نیز آموزش را آغاز کرده‌اند. برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا نیز در مناطق مختلف استان رونق گرفته و دیگر کسی مانند قبل نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کند.

استفاده از ماسک به زیر ۴۰ درصد رسیده است

از سوی دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شهر کرمان به زیر ۴۰ درصد رسیده و به نظر می‌رسد با ادامه این وضعیت با وجود اینکه کرمان از نظر واکسیناسیون در رده استان‌های متوسط کشور قرار دارد اما به زودی با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان کرونا -در-کرمان-شهرهای-آبی-محو-شدند”> کرونا-در-کرمان-شهرهای-آبی-محو-شدند”>در گفتگو با مهر از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمان ابراز نگرانی کرد و از مردم استان کرمان خواست در تمام شهرستان‌های پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند و از حضور در تجمعات غیر ضروری خودداری کنند.

افرادی که واکسن نزده‌اند برای دیگران نیز خطرناک هستند به همین دلیل باید مردم اطرافیانشان را برای تزریق واکسن مجاب کنند

حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: ۱۴۰ نفر در آی سی یو در بیمارستان‌های مختلف بستری هستند و ۴۸ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی گفت: علیرغم واکسیناسیون در استان کرمان اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشود امکان ابتلاء به این بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: افرادی که واکسن نزده‌اند برای دیگران نیز خطرناک هستند به همین دلیل باید مردم اطرافیانشان را برای تزریق واکسن مجاب کنند.

هشدار جدی به مردم در خصوص افزایش موارد ابتلاء

رشیدی نژاد از آزادسازی محدودیت‌ها به صورت بی رویه و غیر علمی ابراز گلایه کرد و گفت: باید نهایت دقت و مراقبت در این زمینه انجام شود تا وارد موج ششم نشویم.

شیب صعودی ابتلا به کرونا در کرمان/ شهرهای آبی محو شدند

وی از افزایش ابتلاء به کرونا ابراز تأسف کرد و بیان کرد: ما به مردم هشدار جدی می‌دهیم که در صورت رها کردن پروتکل‌ها با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی اوج گیری کرونا در کرمان را مربوط به بازه زمانی دو هفته اخیر دانست و افزود: از مسئولان می‌خواهیم از برگزاری هر گونه تجمع غیر ضروری جلوگیری کنند.

از مسئولان می‌خواهیم از برگزاری هر گونه تجمع غیر ضروری جلوگیری کنند زیرا با برگزاری هر گونه تجمع غیرضروری امکان افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان وجود دارد

این در حالی است که طی همین بازه زمانی در استان کرمان رویدادهایی که همانند برگزاری نمایشگاه‌های و جشنواره‌های میوه نیز برگزار شده است.

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در گفتگو با مهر از ادامه روند صعودی ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها به سادگی طی چند روز با موج جدید مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: تعداد افراد بستری به ۶۸ نفر رسید و هم اکنون ۲۹۹ نفر در بیمارستانی استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: هفت نفر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند که تعداد فوتی‌ها به ۴ هزار و ۹۸۳ نفر رسیده است.

شفیعی بیان کرد: کرمان با ۳۴ نفر، جیرفت با ۱۳ نفر، رفسنجان ۴ نفر و سیرجان ۱۱ نفر و بم یک نفر بیشترین سهم در ابتلاء را دارند و فوتی‌ها نیز ۶ نفر در کرمان و یک نفر در بم ثبت شده است.

به نظر می‌رسد مسئولان استان کرمان باید با توجه به هم مرز بودن با استان‌های مرزی و حضور مسافران از استان‌های گوناگون در کرمان تدابیر بیشتری برای کنترل تجمعات انجام دهند.

کد خبر ۵۳۵۲۳۰۴




شیب صعودی ابتلا به کرونا در کرمان/ شهرهای آبی محو شدند

منبع:مــهر
? شیب صعودی ابتلا به کرونا در کرمان/ شهرهای آبی محو شدند