شیب تند افزایش دیابت در کرمان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان‌ها سه بیماری غیرواگیردار پرهزینه در دنیا هستند، گفت: افزایش دیابت در کرمان شیب تندی دارد.  نوذر نخعی در نشست اخیر چالش‌ها و مسائل سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌‌های استان کرمان در حوزه سلامت تصریح کرد: در استان کرمان خوشبختانه […]

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان‌ها سه بیماری غیرواگیردار پرهزینه در دنیا هستند، گفت: افزایش دیابت در کرمان شیب تندی دارد.

 نوذر نخعی در نشست اخیر چالش‌ها و مسائل سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌‌های استان کرمان در حوزه سلامت تصریح کرد: در استان کرمان خوشبختانه در حوزه سرطان‌ها خیّرین بسیار خوب عمل کرده‌اند، در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی نیز تا حدودی کار شده اما حوزۀ دیابت نسبتا مغفول مانده است.

وی ادامه داد: در تحقیقی که در شهر رفسنجان انجام شده، زنان بزرگسال ۱۹ درصد مبتلا به دیابت بودند که این عدد به طور نرمال هفت تا هشت درصد است.

نحعی اضافه کرد: در مجموعِ بیماران دیابتی و افرادی که در مرحله پیش دیابت هستند، ۶۰ درصد بزرگسالان رفسنجان به نوعی درگیر این بیماری شدند که این اتفاق به دلیل تغییرات سبک زندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بر اساس پژوهش انجام شده در گروه اقتصاد سلامت دانشگاه، پیش‌بینی می‌شود از اکنون تا سال ۲۰۳۰ میلادی، بار اقتصادی بیماری‌ها بر دوش مردم سنگین‌تر و سهم دولت در درمان کمتر خواهد شد.

نخعی با بیان اینکه کمک فعالان اقتصادی در همه‌گیری بیماری کرونا تا حدی بود که اگر انجام نشده بود، آمار فوت‌شدگان افزایش می‌یافت، افزود: در حال حاضر بخشی از هزینه‌های درمان مردم به همت خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها تامین می‌شود.




شیب تند افزایش دیابت در کرمان

منبع:یـزدان کـرمان
? شیب تند افزایش دیابت در کرمان