شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت‌های استحکام و استمرار انقلاب است

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کرمان گفت: تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت‌های استحکام و استمرار انقلاب بود که با درایت امام راحل تشکیل شد. سیدحسین صابری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با اشاره به نوزدهم آذر ماه سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضرورت […]

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کرمان گفت: تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت‌های استحکام و استمرار انقلاب بود که با درایت امام راحل تشکیل شد.

سیدحسین صابری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ با اشاره به نوزدهم آذر ماه سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ضرورت تشکیل این شورا گفت: انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرهنگی مبتنی براحکام نورانی، مترقی و ناب اسلام محمدی است و قاعدتا تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت‌های استحکام و استمرار انقلاب بود که با درایت امام راحل تشکیل شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کرمان ادامه داد: مانند تشکیل شورای انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم با شرکت جمعی از متفکران، اندیشمندان و عناصر فرهنگی و مذهبی مبارز و مجاهد شکل گرفت؛ بنابراین تشکیل چنین شورایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و است به‌ویژه اینکه ساختارهای فرهنگ مذهبی جامعه در سال‌های پایانی عمر طاغوت بهم ریخته و دگرگون شده بود.

وی عنوان کرد: این سوال ممکن است مطرح شود که آیا این شورا به‌طورکامل موفق بوده است یا خیر؟ که در این عرصه باید گفت به‌طور نسبی بله اما به‌طورکامل خیر زیرا موفقیت کامل هر برنامه، داشتن ضمانت اجرایی و پشتوانه عملیاتی است؛ هرچند مسئول اول اجرایی کشور یعنی روسای جمهور در راس این شورا بوده‌اند اما در ادوار مختلف تحت تاثیر سلیقه‌های متفاوت عملکرد مطلوبی نداشته و دچار غفلت‌های جبران‌ناپذیر و دچار کمبودها و بی‌توجهی‌هایی شده است.

صابری افزود: متاسفانه در برخی از موارد، شورا مصوباتی داشته است که فراموشی سپرده شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کسب توفیق نیازمند الزامات اجرایی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دینی است که این الزامات در اختیار دولت است و باید مورد عنایت ویژه قرارگیرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کرمان ابراز کرد: در شرایط حساس ویژه فعلی که سال‌هاست صدای پای شبیخون فرهنگی گوش همه را می‌‌آزارد، باید جدیت بیشتری به‌خرج داده شود و شورا علاوه برنظرات و مطالعات خود با عمده مراکز تحقیقاتی و پژوهشی داخل کشور و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ارتباط داشته و از آنان بع‌نوان بازوی فکری و عملیاتی استفاده نمایند.

وی بیان کرد: معتقدم اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از جمله بیانیه گام دوم انقلاب و مبنای نام‌گذاری سال‌ها مشخص است که مهم‌ترین آ‌ن‌ها توجه به نسل جوان، مردم سالاری دینی واقعی و عملی، توجه به افکار عمومی مردم دین‌دار، اصلاح سبک زندگی و ترسیم فرهنگ اقتصادی انضباط مالی، عدالت اجتماعی و اقتصاد فرهنگی اجتماعی و تکیه برخودباوری و و خوداتکایی در ابعاد مختلف به‌منظورحفظ پشتوانه‌های انقلاب اسلامی است.

صابری خاطرنشان کرد: توجه به تأمین نیازهای عمومی و اولیه مردم ارتقا کمی وکیفی سطح زندگی و معیشت مردم و رفاه اجتماعی است که بارها مورد تاکید رهبری و جزء اصول اساسی و اولیه مدنظر امامین انقلاب بوده و است از دیگر اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی باید باشد و به‌نظر می‌رسد که برای به‌بارنشستن طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایش، ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید انجام شود.

انتهای خبر/م




شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت‌های استحکام و استمرار انقلاب است

منبع:آرمـان
? شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ضرورت‌های استحکام و استمرار انقلاب است