شورای حل اختلاف یک نهاد جاودانه، مردمی و اثرگذار در حل‌ و فصل دعاوی است

رئیس دادگستری راور گفت: شورای حل اختلاف یک نهاد جاودانه، مردمی و اثرگذار در حل‌ و فصل دعاوی است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ مسلم کاربخش صبح امروز در دیدار با اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف شهرستان راور ضمن تشکر و قدردانی از فعالان این عرصه، کار شوراهای حل اختلاف را عام‌المنفعه […]

رئیس دادگستری راور گفت: شورای حل اختلاف یک نهاد جاودانه، مردمی و اثرگذار در حل‌ و فصل دعاوی است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ مسلم کاربخش صبح امروز در دیدار با اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف شهرستان راور ضمن تشکر و قدردانی از فعالان این عرصه، کار شوراهای حل اختلاف را عام‌المنفعه توصیف کرد و گفت: ایجاد صلح و سازش در بین مردم کار پر خیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.

 رئیس دادگستری راور هدف از این دیدار را حمایت از برنامه‌های شورای حل اختلاف و پیگیری رفع مشکلات آن‌ها عنوان کرد و با تقدیر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف در اهتمام به ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی گفت: امروز شورای حل اختلاف به ‌عنوان یک نهاد جاودانه، مردمی و اثرگذار در حل و فصل دعاوی شناخته شده است.

کاربخش افزود: شوراهای حل اختلاف همواره کمک شایانی به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگاه‌ها می‌کنند و همچنین در ایجاد آرامش و امنیت پایدار نقش‌آفرینی مطلوبی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: اعضای شورای حل اختلاف به‌رغم مشکلات موجود، خدمات بسیار ارزشمندی در جهت سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش داشته‌اند و باید بیشتر مورد حمایت معنوی و مادی قرار بگیرند که این امر با هم‌افزایی و تعامل محقق خواهد شد.

در ادامه، رئیس دادگستری راور گفت: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۳ هزار و ۷۱۰ پرونده در سه شعبه حل اختلاف این شهرستان رسیدگی شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: از تعداد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف، تعداد ۲ هزار و ۱۵ فقره پرونده منجر به صدور حکم شده و با ابراز خرسندي از آمار پرونده هاي مصالحه شده در سال گذشته، گفت: از تعداد ۱ هزار و ۶۵۹ پرونده که جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده، با تلاش و همت اعضاي شوراي حل اختلاف راور، تعداد ۸۰۶ فقره پرونده به صلح و سازش یا با موضوع گزارش اصلاحی خاتمه یافته است.

وی نسبت پرونده‌هاي مصالحه شده به پرونده‌هاي قابل صلح را ۴۰ درصد برشمرد.

مسلم کاربخش در ادامه با اشاره به تعداد پرونده‌های رسيدگی شده در شعبه اجرای احكام مدنی شورای حل اختلاف راور بيان کرد: در سال ۱۴۰۱ در اين حوزه قضايي تعداد ۵۰۴ فقره پرونده وارد و در مقابل تعداد ۴۶۹ پرونده نيز مختومه شده‌اند.

در پایان رئیس دادگستری و دادستان راور، با اهدای تقدیرنامه از تلاش‌های ارزشمند اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان راور در امر خداپسندانه صلح و سازش تجلیل و تقدیر کردند.

انتهای خبر/ک




شورای حل اختلاف یک نهاد جاودانه، مردمی و اثرگذار در حل‌ و فصل دعاوی است

منبع:آرمـان
? شورای حل اختلاف یک نهاد جاودانه، مردمی و اثرگذار در حل‌ و فصل دعاوی است