شورای حل اختلاف اتاق اصناف راه اندازی می‌شود

کرمان – معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: شورای تخصصی حل اختلاف ویژه اتاق اصناف کرمان راه اندازی می‌شود. به گزارش نذیر کرمان، مهدی تقی زاده در دیدار با هیأت رئیسه اتاق اصناف کرمان افزود: علاقه مندیم تا برای رفع مشکل مردم و اصناف و حل مشکلات و سو تفاهمات فی ما […]

کرمان – معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: شورای تخصصی حل اختلاف ویژه اتاق اصناف کرمان راه اندازی می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی تقی زاده در دیدار با هیأت رئیسه اتاق اصناف کرمان افزود: علاقه مندیم تا برای رفع مشکل مردم و اصناف و حل مشکلات و سو تفاهمات فی ما بین، شورای حل اختلاف ویژه اصناف را راه اندازی کنیم

وی بیان داشت: با معرفی چند نفر افراد واجد شرایط و طی مراحل اداری، شورای حل اختلاف در اتاق اصناف و هیأت‌های صلح در اتحادیه‌های زیر مجموعه راه اندازی می‌شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به صدور مجوز مؤسسات داوری تاکید کرد: ضرورت دارد برای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در آن در قراردادهای فی مابین اتحادیه‌ها و مشتریان ذکر شود «در صورت بروز هر گونه اختلاف ابتدا از طریق مؤسسات داوری و انتخاب داور نسبت به رفع و حل و فصل مشکل اقدام شود»

تقی زاده بیان داشت: برای راه اندازی هیأت صلح که از اختیارات و حیطه کاری استانی است با کمترین زمان ممکن ابلاغ‌ها صادر و هیأت صلح راه اندازی می‌شود اما برای شورای حل اختلاف که ابلاغ‌ها از مرکز توسعه حل اختلاف کشور صادر می‌شود و شرایط خاص خود را دارد، به زمان بیشتری نیاز است.

در ابتدای این جلسه رئیس اتاق اصناف ضمن معرفی اعضا هیأت رئیسه و ساختار اتاق کرمان، برای راه اندازی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح، اتحادیه‌ها ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

محسن ربیعی با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

کد خبر ۵۷۵۱۲۵۸




شورای حل اختلاف اتاق اصناف راه اندازی می‌شود

منبع: مــهر
? شورای حل اختلاف اتاق اصناف راه اندازی می‌شود