شورای تامین جیرفت به وضعیت غرفه‌های میوه و تره‌بار ورود کند

نذیر کرمان/کرمان سرپرست شهرداری جیرفت از بازسازی و ایمن‌سازی بازارچه عرضه میوه و تره‌بار حاشیه هلیل رود خبرداد که انجام شده و گفت: خودم شخصاً با صاحبان غرفه‌ها صحبت کردم و از آنها خواستم برای ادامه کار باید این مکان‌ها ساماندهی شوند اما همکاری نکردند لذا انتظار می‌رود شورای تامین و شورای ترافیک نسبت به […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست شهرداری جیرفت از بازسازی و ایمن‌سازی بازارچه عرضه میوه و تره‌بار حاشیه هلیل رود خبرداد که انجام شده و گفت: خودم شخصاً با صاحبان غرفه‌ها صحبت کردم و از آنها خواستم برای ادامه کار باید این مکان‌ها ساماندهی شوند اما همکاری نکردند لذا انتظار می‌رود شورای تامین و شورای ترافیک نسبت به تعطیلی این محل غیراستاندارد به کمک شهرداری بیایند. 

تورج میرافضلی در گفت و گو با نذیر کرمان در پاسخ به چرایی آتش سوزی تعدادی از غرفه‌های میوه و تره بار حاشیه هلیل رود که روز گذشته چهارم مهرماه دچار حریق شدند، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه به دفعات توسط واحدهای مسئول شهرداری تذکرات و اخطارهای لازم به غرفه‌داران داده شده اما متاسفانه نسبت به ایمن‌سازی و مستحکم‌سازی محل کسب و کار خود اقدام نکردند. 

وی از بررسی علت آتش سوزی خبر داد که به زودی اعلام خواهد شد و افزود: متاسفانه این مکان که باید جهت رفاه حال مردم به یک پارکینگ جنب بازارچه میوه و تره‌بار تبدیل می‌شد که در گذشته در اختیار افراد قرار داده شده و بدون نظارت خودشان به صورت سقف سبک و با کارتن و پلاستیک مکانی را راه‌اندازی کردند که مورد تایید نیست.

سرپرست شهرداری جیرفت از بازسازی و ایمن‌سازی بازارچه عرضه میوه و تره‌بار حاشیه هلیل رود خبرداد که انجام شده و اظهار کرد: خودم شخصاً با صاحبان غرفه‌ها صحبت کردم و از آنها خواستم برای ادامه کار باید این مکان‌ها ساماندهی شوند اما همکاری نکردند که خطر جدی است لذا انتظار می رود شورای تامین و شورای ترافیک نسبت به تعطیلی این محل غیراستاندارد به کمک شهرداری بیایند. 

امیرافضلی از عدم رعایت حقوق شهروندان توسط صاحبان غرفه‌های غیراستاندارد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه پیاده‌رو که محل تردد عمومی است را با قرار دادن میوه و تره‌بار به هم ریختند که با اعتراضات مردمی روبرو هستیم. 

سرپرست شهرداری جیرفت عامل خسارت ناشی از آتش سوزی اخیر را متوجه غرفه‌داران دانست که علی رغم هشدارها و اخطارها متاسفانه در مکان غیر استاندارد همچنان ماندگار شدند. 

وی اجاره بهای غرفه‌ها را ناچیز عنوان کرد که باعث یک معضل اجتماعی شده و تعطیلی این مکان را مستلزم مصوبه شورای تامین و شورای ترافیک شهرستان جیرفت دانست. 

به گزارش نذیر کرمان، در حالی سرپرست شهرداری جیرفت از غیراستاندارد بودن چندین غرفه عرضه میوه و تره‌بار حاشیه هلیل رود انتقاد می‌کند که یک بازارچه غیر اصولی دیگر با بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ غرفه در سنوات گذشته طی یک قرارداد یکساله بین شهرداری و اتحادیه تعاون روستایی در محل چهار راه بعثت شهر جیرفت راه‌اندازی و با استفاده از  ملزوماتی احداث شده که با کمترین جرقه‌ای شعله ور می‌شوند.

با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای احداث یک مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی تاکنون این وضعیت بغرنج و اسفناک ساماندهی نشده و اگر حادثه‌ای مشابه آنچه در غرفه‌های یاد شده رخ داده، اتفاق بیفتند خسارت سنگینی برجای خواهد گذاشت.

انتهای پیام




شورای تامین جیرفت به وضعیت غرفه‌های میوه و تره‌بار ورود کند

منبع: ایـسنا
? شورای تامین جیرفت به وضعیت غرفه‌های میوه و تره‌بار ورود کند