شورای بسیج تجار استان کرمان تشکیل شد

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از تشکیل شورای بسیج تجار در راستای توسعه اقتصادی استان کرمان خبر داد. غلامرضا حسن‌پور، که سفری دو روزه به استان کرمان را آغاز کرده است، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» هدف از این سفر را بررسی مشکلات صنوف استان […]

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از تشکیل شورای بسیج تجار در راستای توسعه اقتصادی استان کرمان خبر داد.

غلامرضا حسن‌پور، که سفری دو روزه به استان کرمان را آغاز کرده است، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» هدف از این سفر را بررسی مشکلات صنوف استان کرمان عنوان کرد و گفت: توفیقی حاصل شد تا در مرکز پرورش انسانی بزرگ چون سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی حضور پیدا کنیم و در اکثر جلسات رفع موانع کسب‌وکار استان نیز شرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور  افزود: امروز از یک واحد صنعتی (کشتارگاه)، واحد تولیدی و بازار کرمان در بخش صنوف بازدید کردیم و از نزدیک مشکلات مربوط به این قشر خدوم را مشاهده و طی نشست‌هایی تخصصی مورد بررسی قرار دادیم.

حسن‌پور ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که بخش بازار و صنوف را تحت تأثیر قرار داد مباحث مربوط به ارز بود که مقرر شد تا نمایندگان بخش‌های مختلف از سیستم کسب‌وکار مشکلاتی را که ناشی از این عرصه است را بعد از احصاء کامل برای ما ارسال کنند و  ما با صاحب‌نظران به صورت جدی و تخصصی این موارد رامورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: دومین موضوعی که مورد تبادل‌نظر قرار گرفت، مباحث توانمندسازی واحدهای کوچک تولیدی در امر صادرات بود که مورد استقبال اتاق بازرگانی استان کرمان نیز قرار گرفت.

وی به تشکیل شورای بسیج تجار کرمان هم اشاره کرده و گفت: با تشکل این شورا امیدواریم که تعاملی سازنده بین دولت، بخش خصوصی و بسیج به صورت فزاینده ایجاد شود تا چالش‌های بخش تولید و توسعه اقتصادی کشور را رفع کنیم.

حسن‌پور عنوان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند هم اشتغال و هم مهارت را در بربگیرد طرح استاد شاگردی است که چدسالی مورد غفلت بود بنابراین کسبه فعال بایستی جوانانی را که به‌دنبال کسب‌و‌کار هستند به‌کارگیری کنند و این بستر که دوباره مهیا شده است را رشد دهند.

وی در ادامه افزود: کار جهادی خوب و با ارزش است که باعث حس و حال خوب در انسان می‌شود و متوقع هستیم که بسیج اصناف، شعار هر اتحادیه یک گروه جهادی را تحقق بخشد و یک گروه جهادی فعال شکل دهد ضمن اینکه اتحادیه‌هایی که در حوزه کار فنی نمی‌توانند خدمتی ارائه کنند باید از این گروه‌های جهادی پشتیبانی کنند.

غلامرضا حسن پور به عامل دینی در توسعه اقتصادی بازار اشاره کرد و گفت: بسیج اصناف باید از ظرفیت‌های کلاس فقه بازار استفاده بهينه کند و ارتباط به‌وجود آمده بین کسبه و بسیج را برای شناخت بیشتر دستاوردهای انقلاب نیز قوت بخشد، بی‌شک صنوفی که آشنا به علم بازار هستند هرگز در احتکار، ارتشاء و غیره وارد نمی‌شوند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در پایان خاطر نشان کرد: کرمان جهان‌شهر مقاومت است و این روحیه انقلابی مردم کرمان باید زبان‌زد هم باشد بنابراین پیشنهاد ما این است که برای ایجاد شور و نشاط در ایام‌الله دهه‌فجر و همراهی با آرمان‌های انقلاب، هر واحد صنفی یک پرچم جمهوری اسلامی ایران را در مقابل مغازه‌اش نصب کند.

انتهای خبر/ طهماسبی




شورای بسیج تجار استان کرمان تشکیل شد

منبع:آرمـان
? شورای بسیج تجار استان کرمان تشکیل شد