شوراهای اسلامی باید تحول‌گرا باشند/هیئت اندیشه‌ورز در سطح روستاها ایجاد شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید تحول‌گرا باشند به آنان توصیه کرد در بحث توانمندسازی روستا حتما با فکر و تامل امورات را پیش ببرند. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ صبح امروز همایش ملی روز شوراها در فهرج با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، […]

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید تحول‌گرا باشند به آنان توصیه کرد در بحث توانمندسازی روستا حتما با فکر و تامل امورات را پیش ببرند.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ صبح امروز همایش ملی روز شوراها در فهرج با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مسئولان محلی، شوراها، دهیاران و شهرداران در محل تالار آفتاب برگزار شد.

محمدجواد عبدالکریمی در این همایش با اشاره به اختصاص اعتبار به دهیاری‌ها بر اساس سرانه، خواستار هزینه‌کرد مناسبت آن در بهترین مسیر به خود شد.

 
وی با تأکید بر توانمندسازی دهیاران، شوراها را افرادی با انگیزه، انعطاف پذیر، مشارکت‌طلب و آشنا به قانون دانست و از آنان خواست نسبت به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در سطح روستاها اقدام نمایند.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید تحول گرا باشند به آنان توصیه کرد در بحث توانمندسازی روستا، حتما با فکر و تامل امورات را پیش ببرند.
 
عبدالکریمی همچنین بر مبحث فراگیری آموزش تأکید و اظهار کرد: به شیوه‌های مختلف قصد داریم بخصوص برای دهیاران امسال بصورت حضوری و وبیناری کلاس‌های آموزشی داشته باشیم.
وی بر استفاده از ظرفیت ادارات نیز تأکید کرد و گفت: تمام ادارات را بسیج خواهیم کرد تا از ظرفیت آنها در اجرای برنامه‌های مدنظر، استفاده و بهره ببریم.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به توجه به اقتصاد خرد بیان کرد: باید بر اساس برنامه و مباحث علمی و متناسب با اقلیم های مختلف هر منطقه به اقتصاد خرد توجه شود.
 
عبدالکریمی تصریح کرد: در بحث اقتصاد کلان نیز هر روستا را بعنوان یک کارخانه دنبال می کنیم تا به اهداف خود برسیم.
 
وی توجه به مبحث بازار را مهم دانست و عنوان کرد: ما در این راستا در مرکز هر شهرستان ایجاد یک روستا بازار را بمنظور عرضه تولید محصولات کشاورزی مد نظر قرار می‌دهیم.

شوراهای اسلامی حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند

حسین سعیدنیا فرماندار فهرج‌ در همایش شهرستانی روز شوراها در فهرج با تبریک ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: شوراهای اسلامی، حلقه اتصال و ارتباط بین مردم و مسئولان هستند.
وی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان را نمونه بارز خدمت به مردم و هماهنگی و ارتباط با مسئولان دانستند.

سعیدنیا افزود: تاکنون از روستاهای زیادی بازدید و با شوراهای اسلامی در راستای مرتفع نمودن مشکلات روستاها جلساتی برگزار شده است.

وی سفر دکتر عبدالکریمی مدیرکل و معاونین دفتر امور روستایی وشوراهای استانداری به شهرستان فهرج را پرخیر و برکت عنوان و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص اشتغال رقم بخورد.

فرماندار فهرج در ادامه گفت: در شهرستان فهرج ۳۰۰ نفر عضو شورای اسلامی در ۸۸ روستا و ۲ شهر برای تسهیل امور مردم تلاش می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۱۳ درصد جمعیت در شهرها و ۸۷ درصد جمعیت در روستاهای شهرستان زندگی می کنند.

فرماندار فهرج با اشاره به دیدار با بیش از ۳۰ نفر از مسئولان استان در راستای رفع مشکلات مردم به عملکرد ۱۴ ماهه مسئولیت خود اشاره و خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی در راستای عمران و آبادانی شهرستان فهرج رقم خواهد خورد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از اعضا پیگیر صدور کارت شناسایی خود هستند لذا می‌طلبد در این راستا اقدام شود.
 

نقش شوراهای اسلامی در پیشگیری از وقوع جرم حائز اهمیت است
 
امیرحسین بهجتی رئیس حوزه قضایی شهرستان فهرج نیز در این همایش گفت: اصل هفتم قانون اساسی بیان میدارد شوراهای مجلس، روستا و شهر از ارکان تصمیم‌گیری کشور هستند. 
​​​​​​وی با اشاره به نقش مردم در تصمیم‌گیری و دموکراسی دینی بیان کرد: قانون شوراها وظایفی برای آنان محول کرده که باید به آن عمل شود.
 
بهجتی در ادامه نقش شوراهای اسلامی در پیشگیری از وقوع جرم را حائز اهمیت دانست و بر تعامل و همکاری شوراهای اسلامی با مراجع قضایی و انتظامی تأکید کرد.
 
رئیس دادگاه عمومی فهرج با بیان اینکه مصالح عمومی باید بر مصالح فردی ترجیح داده شود خواستار هزینه کرد اعتبارات توسط دهیاران و شوراها با رعایت عدالت و توازن شد.
شوراهای اسلامی، امانت دار و صدای مردم باشند
 
همچنین حسن سنجری فرمانده سپاه فهرج در این مراسم با بیان اینکه هیچ شأنی بالاتر از نوکری برای مردم نیست گفت: توفیق نوکری مردم موهبتی گرانبهاست که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: شوراهای اسلامی امانت دار و صدای مردم باشند و در راستای رفع مشکلات مردم عزیز تلاش و کوشش مضاعفی نمایند.
 
فرمانده سپاه فهرج در ادامه به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا توصیه کرد از مسئولیت خود نهایت استفاده را ببرند و از همه ظرفیت‌های شهرستان و استان برای نوکری مردم بهره ببرند.
 
سنجری با بیان اینکه بهترین قاضی مردم هستند افزود: مردم می‌بینند و قضاوت می‌کنند و آنان هستند که می‌توانند خط بطلانی به روی مسئولان بکشند.
 
وی با اشاره به تضییع حق مردم فهرج‌ در گذشته از دهیاران و شوراها بعنوان بازوان قدرتمند فرماندار نام برد و ضمن تمجید از عملکرد مهندس سعیدنیا، خواستار تعامل و همکاری مجموعه‌های مختلف شهرستان با وی در راستای رشد و شکوفایی فهرج شد.
انتهای خبر/عباسزاده




شوراهای اسلامی باید تحول‌گرا باشند/هیئت اندیشه‌ورز در سطح روستاها ایجاد شود

منبع:آرمـان
? شوراهای اسلامی باید تحول‌گرا باشند/هیئت اندیشه‌ورز در سطح روستاها ایجاد شود