شهید چمران مرد عمل بود نه سخن

امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: شهید مصطفی چمران مرد عمل بود نه مرد سخن او نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت است. حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی  در گفتگو با سرویس اجتماعی  پایگاه خبری نذیر کرمان گفت:سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد […]

امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: شهید مصطفی چمران مرد عمل بود نه مرد سخن او نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی  در گفتگو با سرویس اجتماعی  پایگاه خبری نذیر کرمان گفت:سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی (ع)، این مالک اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‌توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم کنیم.

گروهی افزود: دکتر چمران یک مرد علم و دانش بود، یک متخصّص سطح عالى در علوم تجربى رایج این عصر بود؛ او در ابتدا و در اصل مرد نظامى نبود؛ در بزرگ‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌هاى دنیا درس خوانده بود و دوره‌هاى درسى را موفّقیّت‌آمیز تمام کرده بود

وی خاطر نشان کرد: بیش‌تر دهه شصتی‌ها شهید مصطفی چمران را به عنوان فرمانده جنگ‌های نامنظم می‌شناسند که در اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسیده است. البته گاهی او را دانشمندی می‌شمارند که برای عقیده و آرمانش راه جهاد و ایثار را انتخاب کرده است.

امام جمعه فاریاب افزود: چمران از فرماندهان شجاعی بود که با شروع جنگ به اهواز رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کرد. تأثیر دکتر روی رزمندگان آن هم در ماه‌های اول دفاع مقدس به قدری بود که بسیاری از آن‌ها تا سال‌ها بعد به بزرگی و شرافت دکتر مصطفی چمران اذعان می‌کنند.

گروهی گفت:  شهیدمصطفی چمران عاقبت در ۳۱ خرداد ماه سال ۶۰ در دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

وی با بیان این که چهره دکتر چمران به عنوان الگو، چهره چند وجهی است گفت: این شخصیت چهره ای علمی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و عملیاتی، عرفانی و مردمی بود  و هر یک از این خصایل و خصایص اگر با برجسته نمودن جایگاه علمی وی به نسل جوان ما شناسانده شود فوق العاده اثرگذار خواهد بود.

حجت السلام عباس کروهی خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان ما بدان که استاد چمران چهره علمی بزرگترین دانشگاههای آمریکا ومراکز بزرگی چون ناسا بود که توانسته مراتب عرفان عملی و شور انقلابی و تبعیت از ولی را آنگونه طی کند قطعا او را به عنوان الگوی زندگی خود در مبارزه با فرهنگ بیگانه و فرهنگ متهاجم قرار خواهد داد.

گروهی افزود: شهید چمران دلیر مردی اسوه بودکه بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) پس از شهادت او فرمودند: او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت. 

وی خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان ما بدانندکه استاد چمران چهره علمی بزرگترین دانشگاههای آمریکا ومراکز بزرگی چون ناسا بود که توانسته مراتب عرفان عملی و شور انقلابی و تبعیت از ولی را آنگونه طی کند قطعا او را به عنوان الگوی زندگی خود در مبارزه با فرهنگ بیگانه و فرهنگ متهاجم قرار خواهد داد.

امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: ابزار نوین مثل اینترنت، فضای مجازی فرصت خوبی برای شناساندن این شخصیت به نسل جوان است.

وی خاطرنشان کرد: میدان مدیران امروز جامعه شدیدا به تفکر جهادی استاد چمران نیاز دارد  و تا این تفکر در نسل جدید جاری و نشود تحول اساسی در دهه پیشرفت و عدالت به وقوع نخواهد  پیوست.
انتهای خبر/م.ق
  




شهید چمران مرد عمل بود نه سخن

منبع:آرمـان
? شهید چمران مرد عمل بود نه سخن