شهید چمران باید در کلام امام و مکتب علوی معرفی شود

امام جمعه کهنوج گفت: بهتر است از کلام امام خوبی‌ها در نگاه مکتب نبوی و علوی به معرفی این شهید عارف پرداخته شود. حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در گفتگو با خبرنگار «نذیر کرمان» با اشاره به ۳۱ تیر ماه سالروز شهادت شهید چمران گفت: شهید چمران اسطوره اخلاق و عرفان است درود […]

امام جمعه کهنوج گفت: بهتر است از کلام امام خوبی‌ها در نگاه مکتب نبوی و علوی به معرفی این شهید عارف پرداخته شود.

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در گفتگو با خبرنگار «نذیر کرمان» با اشاره به ۳۱ تیر ماه سالروز شهادت شهید چمران گفت: شهید چمران اسطوره اخلاق و عرفان است درود خدا به روح بلندی که عاشقانه و عارفانه در کالبد دنیا ظهور کرد.

 
 نجنو گفت: حرف زدن از شخصیت شهید چمران سخت و دشوار است، افرادی در جهت معرفی این شخصیت‌ها حرف بزنند که خود این راه را عملا رفته باشند.

امام جمعه کهنوج با تشریح اینکه امام دلها خودش شهید چمران‌ها را در دانشگاه تربیتی‌اش پرورش داده است، عنوان کرد: بهتر است از کلام امام خوبی‌ها در نگاه مکتب نبوی و علوی به معرفی این شهید عارف پرداخته شود.
  
حجت الاسلام نجنو با استناد به بیانات مقام معظم رهبری اذعان کرد: چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا كرد و در این دنیا شرف را بیمه كرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه كرد، ما و شما هم خواهیم رفت اما تلاش کنیم که مثل چمران بمیریم.

نجنو در ادامه طبق حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله که فرمود «کَمَا تَعِیشُونَ تَمُوتُونَ وَ کَمَا تَمُوتُونَ تُبْعَثُونَ وَ کَمَا تُبْعَثُونَ تُحْشَرُونَ» عنوان کرد: همانگونه که زندگی می‌کنید، می‌میرید، و همانطور که می‌میرید مبعوث می‌شوید، و همانگونه که مبعوث می‌شوید، محشور خواهید شد.

خطیب جمعه کهنوج با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در تشریح اینکه «مثل چمران بمیرید» خاطر نشان کرد: تنها کسانی می‌توانند چمرانی بمیرند که چمرانی زیسته باشند.

وی افزود: این همان هنر مردان خداست که امام خمینی رضوان الله علیه در پیام شهادت شهید چمران به آن اشاره کردند.

 حجت الاسلام نجنو ضمن اشاره به اینکه امام خمینی(ره) شهادت دکتر چمران را «شهادت انسان‌ساز» معرفی کرد خاطر نشان کرد: چمران با عقیده‌ پاکِ خالصِ غیر وابسته به دستجات و گروه‌هاى سیاسى و عقیده به هدف بزرگ الهى، جهاد را در راه آن، از آغاز زندگى شروع و با آن ختم کرد.

وی گفت: شهید چمران در حیات با نور معرفت و پیوستگى به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد.

 امام جمعه کهنوج با بیان اینکه شهید چمران با سرافرازى زیست و با سرافرازى شهید شد و به حق رسید بیان کرد: هنر آن است که بى‌هیاهوهاى سیاسى و خودنمایی‌هاى شیطانى براى خدا به جهاد برخیزد و خود را فداى هدف کند این هنر مردان خداست.

خطیب جمعه کهنوج  رسیدن شهدا به حقیقت عبودیت را اصلی‌ترین شاخص در سبک زندگی شهدا دانست و گفت: حقیقت بندگی این است که انسان برای خود ملکیتی نبیند، و هر آنچه هست و دارد را از خدا بداند و باید آن را برای خدا و در جایی که خدا خواسته قرار دهد، تلاش و کار را برای خدا خالص کند.

نجنو مصلحت اندیشی نکردن به نفع خود و اینکه انسان همه تدبیرش را به خدا واگذارد را دومین سبک زندگی شهدایی دانست و گفت: اگر انسان تکلیف‌گرا باشد و تکالیف الهی را با احساس مسئولیت انجام دهد دچار خود برتر بینی و غرور نمی‌شود.

نجنو اضافه کرد: سومین ویژگی زندگی شهدایی  آن است که انسان دائماً به انجام واجبات و ترک محرمات مشغول باشد، تکلیف‌گرایی و مسئولیت‌پذیری داشته باشد.

حجت الاسلام نجنو با تشریح اینکه شهید چمران در پنجاه سالگی و حاج قاسم در ۶۲ سالگی سن بازنشستگی و نزدیک به بازنشستگی و استراحت به شهادت رسیدند یاد آور شد: در زمان این دو شهید هیچ محاسبه مادی به نفع آنها نبود و کارهای آنها تنها با انگیزه عقلانیت الهی بود.

انتهای خبر/پ




شهید چمران باید در کلام امام و مکتب علوی معرفی شود

منبع:آرمـان
? شهید چمران باید در کلام امام و مکتب علوی معرفی شود