شهید سلیمانی ضدتروریسم و آزادیخواه بود

کرمان – استاندار کرمان با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: جوانان ما جان می‌دهند و با تروریست مبارزه می‌کنند تا بشریت در امنیت باشد. به گزارش فت فتو، سفرای کشورهای استرالیا، سوئد و دانمارک و سرپرست و نماینده سازمان امور پناهندگی نروژی NRC در ایران با استاندار کرمان […]

کرمان – استاندار کرمان با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: جوانان ما جان می‌دهند و با تروریست مبارزه می‌کنند تا بشریت در امنیت باشد.

به گزارش فت فتو، سفرای کشورهای استرالیا، سوئد و دانمارک و سرپرست و نماینده سازمان امور پناهندگی نروژی NRC در ایران با استاندار کرمان دیدار کردند.

علی زینی‌وند در این دیدار گفت: کرمان به شهر مهمان‌نوازی و دیار کریمان مشهور است، شما به استان یک قهرمان جهانی آمده‌اید که در روستایی دورافتاده بزرگ شد و باعث سرافرازی همه آزدگان دنیا در تاریخ خواهد بود و البته زندگی و شهادت او باعث وحشت کسانی بود که برای شهادت او برنامه‌ریزی در حد جنگ بین‌المللی انجام دادند، اما باز هم امن نمی‌خوابند.

وی با دعوت از سفرای کشورهای استرالیا، سوئد و دانمارک برای حضور بر مزار شهید سلیمانی افزود: با وجود شرایط کرونا، هزاران نفر از سراسر دنیا طی دو سال گذشته به عنوان دلداده شهید سلیمانی، مزار ایشان را زیارت کردند.

استاندار کرمان عنوان کرد: دلیل حضور جمع کثیری از دلدادگان بر مزار شهید سلیمانی، آزادی‌خواهی و ضد تروریسم بودن ایشان همانند جمهوری اسلامی است.

زینی‌وند ابراز داشت: از نظر ما تعریف درست تروریسم را انسان‌های آزاده و فطرت‌های پاک بشری تعریف می‌کنند، نه تعریف‌هایی که به نام سازمان‌های بین‌المللی جعل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفتار جمهوری اسلامی ایران طی چهل و سه سال انقلاب اسلامی، مملو از رفتارهای بشردوستانه و انسان دوستانه است. اگر تنها در استان کرمان وظایف انسانی و بین‌المللی و بشری در مبارزه و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر و انتقال برخی از گروه‌های خشونت‌طلب به قلب اروپا صورت نگیرد، بخش عمده‌ای از جمعیت بشری حتی در دل آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ امنیتی نخواهد داشت.

استاندار کرمان اظهار داشت: جان جوانان ما در راه مبارزه با تروریسم و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر فدا می‌شود تا بشریت و کشورهای اروپایی در امنیت باشند، اما برخی از مقامات کشورها به تبعیت از آمریکا، می‌نشینند تا همین جوان‌هایی که می‌خواهند امنیت بشریت را تأمین کنند همچون سردار سلیمانی به شهادت برسانند. این باور قلبی جوانان ایران و خیلی از جوانان آزادیخواه دنیا است که خارج از چارچوب حکومت‌هایشان فکر می‌کنند.

زینی‌وند ادامه داد: این مطالب بخشی از نظرات کارشناسی دقیق لایه‌های جامعه ایران وبلکه خارج از ایران است.

استاندار کرمان گفت: یکی از جنبه‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی، میزبانی بیش از ۳ میلیون اتباع خارجی است که فقط ۳ درصد آنها در مهمانشهرها اقامت دارند، یعنی در مجموع سالهاست به اندازه جمعیت برخی از کشورهای اروپایی میزبانی از اتباع خارجی داشتیم.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی در کنار بچه‌های ایرانی در مدارس و دانشگاه‌ها درس خوانند و بعضاً در مشاغل سطح بالای جامعه مشغول به کارند، حرفه‌های پیشرفته‌ای را می‌آموزند، در بهترین بیمارستان‌های ما رایگان درمان شده‌اند و در بهترین وضعیت درآمد داشته‌اند و زندگی کرده‌اند.

استاندار کرمان گفت: بسیاری از اتباع خارجی که در ایران متولد شدند و یا دوران کودکی خودشان اینجا بودند، آموزش دیدند و توانمند شدند و اکنون در کشورهای اروپایی در حال خدمت هستند و یا در افغانستان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و مدیریت‌های سیاسی را در دست دارند.

زینی‌وند افزود: بسیاری از اتباع خارجی در ایران پزشک، وکیل، مهندس موفق بوده و در رشته‌های مختلف ایران آموزش دیدند و آنها را متخصص و کارآمد تحویل جامعه بشری دادیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی اجازه نداده مواد مخدر به کشورهای اروپایی برسد. ایران رسم جوانمردی را برای اروپا در این سال‌ها ادا کرده، اما مطالعه کنید که اروپا در محافل بین‌المللی با ما چگونه رفتار کرده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: من خواستم احساسات درونی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی را منتقل کنم.

زینی‌وند گفت: همه مهمانان استان کرمان را با آغوش گرم می‌پذیریم و قدمشان روی چشم ماست. رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند که اتباع خارجی حتی غیرمجازها، از درمان و آموزش رایگان استفاده کنند و لذا بدون معطلی در حال آموزش و تحصیل رایگان و پیشرفته در مدارس کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کرونا همه اتباع خارجی به صورت رایگان در بهترین بیمارستان‌ها مداوا شدند، واکسیناسیون همه افرادی که دسترسی داشتیم انجام شد و اتباع غیرمجاز نیز با نهایت احترام نگهداری و تحویل کشورشان می‌شوند.

استاندار کرمان ابراز داشت: اتباعی که خارج از مهمانشهرها ساکن هستند، از شرایط مطلوبی در زندگی در کنار هموطنان ما برخوردارند.

وی گفت: هزینه‌ای که در جمهوری اسلامی برای بهداشت، آموزش، زندگی و شغل اتباع خارجی داده می‌شود در مقابل با هزینه‌های خارجی قابل بیان و مقایسه نیست.

استاندار کرمان خطاب به سفرای کشورهای حاضر در این دیدار افزود: به جوانان و دانشگاهیان اروپایی بگویید که در مورد ایران، انقلاب اسلامی، رفتار حقوق بشری ایران و هزینه‌هایی که برای مقابله با تروریسم داده‌ایم، خارج از دیدگاه‌های ساختگی رسانه‌ای، مطالعه دقیق انجام دهند و حتماً به نتایج خوبی می‌رسند.

وی تصریح کرد: کمک‌های بشردوستانه کشورها و سازمان‌ها به خواهران و برادران افغانی، در امنیت و ثبات جامعه بشری به ویژه اروپا بسیار مؤثر بوده و خواهد بود.

استاندار کرمان بیان کرد: ما در امور داخلی کشورها دخالتی نداریم، فقط کمک می‌کنیم که استقلال و امنیتشان حفظ شود و هر حکومتی را که مردم افغانستان بپذیرند، مورد حمایت ما هم هست.

کد خبر ۵۴۲۴۸۴۳




شهید سلیمانی ضدتروریسم و آزادیخواه بود

منبع: مــهر
? شهید سلیمانی ضدتروریسم و آزادیخواه بود