شهروندان کرمانی گول پیامک‌های جعلی برنده شدن در قرعه کشی را نخورند

کرمان – فت فتو – رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برنده شدن در جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های مختلف یکی از مهم‌ترین روش‌های افراد سودجو برای فریب دادن قربانیان محسوب می‌شود لذا شهروندان این استان گول پیامک های جعلی با محتوای برنده شدن در قرعه کشی را نخورند. به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به […]

کرمان – فت فتو – رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برنده شدن در جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌های مختلف یکی از مهم‌ترین روش‌های افراد سودجو برای فریب دادن قربانیان محسوب می‌شود لذا شهروندان این استان گول پیامک های جعلی با محتوای برنده شدن در قرعه کشی را نخورند.

به گزارش روز یکشنبه فت فتو و به نفل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ “امین یادگار نژاد” افزود: همواره مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای خاص سعی دارند طعمه‌های خود را انتخاب و با جلب اعتماد قربانیان از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

وی ادامه داد: برقراری تماس‌های تلفنی از طریق شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک از مهم‌ترین روش‌های مهندسی اجتماعی برای ترغیب کاربران به انجام خواسته موردنظر است که گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها تحت عنوان برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتورهای تلفن همراه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: بیشتر این تماس‌ها و پیامک‌ها جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و پیگیری اهداف مجرمانه طراحی‌ شده‌اند. 

سرهنگ یادگارنژاد گفت: سواستفاده از اعتماد شاکی نقطه اشتراک بسیاری از جرائم سایبری و پرونده‌های تشکیل‌ شده است و هموطنان باید بیشتر مراقب بوده و موارد ایمنی به‌ظاهر کوچک را جدی گرفته و به هرکسی اعتماد نکنند. 

وی ادامه داد: گاهی اوقات اعلام می شود برخی از کاربران در قرعه‌کشی‌هایی که شرکت نکرده‌اند، برنده می‌شوند، بنابراین هم‌وطنان قبل از انجام هر کار در مورد سواستفاده‌های احتمالی آن کمی دقیق و حساس باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و واریز وجه به‌حساب شما، تنها کافی است شماره کارت یا شماره‌حساب خود را در اختیار فرد واریز کننده قرار داده و نیازی به اعلام سایر اطلاعات بانکی از قبیل رمزهای عبور تاریخ انقضا و cvv2 نیست.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.




شهروندان کرمانی گول پیامک‌های جعلی برنده شدن در قرعه کشی را نخورند

منبع:ایرنـا
? شهروندان کرمانی گول پیامک‌های جعلی برنده شدن در قرعه کشی را نخورند