شهروندان بم می‌توانند به نام خودشان درخت بکارند

فت فتو/کرمان شهردار بم گفت: شهروندان بم می‌توانند در پارک جنگلی شهید سردار سلیمانی در اتوبان خلیج فارس بم که ۲۲ اسفند سال جاری افتتاح می‌شود به نام خودشان درخت بکارند. علیرضا ریاضی ضمن تبریک فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تصریح کرد: منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی روزمره شهروندان و شادابی […]

فت فتو/کرمان شهردار بم گفت: شهروندان بم می‌توانند در پارک جنگلی شهید سردار سلیمانی در اتوبان خلیج فارس بم که ۲۲ اسفند سال جاری افتتاح می‌شود به نام خودشان درخت بکارند.

علیرضا ریاضی ضمن تبریک فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تصریح کرد: منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی روزمره شهروندان و شادابی و نشاط اجتماعی نقش اساسی دارد و به مناسبت هفته منابع طبیعی کاشت بیش از ۳۰۰ اصله  انواع درخت در بلوار آیت بهجت وبلوار خبرنگار بهمراه مسیولین ومردم محله کاشت شد.

وی افزود: موضوع درخت و طبیعت بنابر سبقه تاریخی موجود برای ما ایرانیان از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده است و حتی در منابع و احادیث معصومین بزرگوار نیز مکررا نسبت به امر درختکاری و کشاورزی و احترام به طبیعت سفارش شده است .
ریاضی عنوان کرد: از اول اسفند بیش از۲۰۰۰ انواع درخت  گرمسیری  قابل روش بود در مناطق مختلف شهر کاشت شده است وبنا است کاست درخت تا پایان  سال ادامه پیدا کند،
وی اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار نهال از انواع درختان گرمسیری که در این منطقه قابل رویش هستند در نقاط مختلف شهر بم کاشته شده است.

شهردار بم اضافه کرد: همچنین ۲ هزار نهال نارنج نیز توسط فضای سبز شهرداری خریداری شده و از فردا در سایر نقاط سطح شهر کاشته خواهد شد.
وی افزود : خزانه نهال در فضای سبز شهرداری بم آماده واگذاری نهال رایگان در هفته منابع طبیعی به شهروندان بمی است.

وی به افتتاح فاز نخست پارک جنگلی شهید سردار سلیمانی را در اتوبان خلیج فارس بم در روز ۲۲ اسفند سال جاری اشاره کرد و گفت: این پارک با ۴۸ هزار هکتار مساحت بزرگترین پارک جنگلی شرق استان کرمان بعد از مجموعه جنگلی پردیسان قائم شهر کرمان است و با توجه به اینکه در محل ورودی بم قرار دارد مسافرین بین شهری نیز می توانند از این فضا استفاده کنند؛ همچنین شهروندان می‌توانند در این پارک به نام خودشان درخت بکارند.

انتهای پیام




شهروندان بم می‌توانند به نام خودشان درخت بکارند

منبع: ایـسنا
? شهروندان بم می‌توانند به نام خودشان درخت بکارند