شهرستان کرمان پذیرای معتکفین در بیش از ۶۰ مسجد خواهد بود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان از میزبانی ۶۰ مسجد در سطح شهرستان کرمان از معتکفین خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام هادی علیه‌السلام و گرامیداشت حلول ماه رجب در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان کرمان گفت: همان‌گونه که […]

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان از میزبانی ۶۰ مسجد در سطح شهرستان کرمان از معتکفین خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام هادی علیه‌السلام و گرامیداشت حلول ماه رجب در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان کرمان گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند به اعتکاف، به‌عنوان فرصت استثنایی خودسازی و محیا شدن انسان برای ضیافت الهی نگاه کنید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان ادامه داد: به‌منظور برگزاری مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور، در شهرستان کرمان جلسات متعددی برای هماهنگی برگزار کردیم و ثبت‌نام در این برنامه معنوی در سطح شهرستان کرمان از تاریخ ۲۰ لغایت ۳۰ دی‌ماه از طریق پایگاه اینترنتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معتکفین با مراجعه به پایگاه اینترنتی می‌توانند ثبت‌نام خود را به‌صورت متمرکز انجام دهند، عنوان کرد: وعده‌های سحری و افطاری برای معتکفین در نظر گرفته شده است و چنانچه فردی برای ثبت‌نام وعده‌های سحری و افطاری را نیز در نظر بگیرد باید هزینه ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی، مداحی و غیره از جمله برنامه‌های برگزاری اعتکاف در مساجد است، ابراز کرد: معتکفین از تاریخ پنجم بهمن‌ماه سالروز ولادت امام علی علیه‌السلام باید در مساجدی که محل اعتکاف خود را انتخاب کرده‌‎اند، حضور داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه در سطح شهر کرمان بیش از ۶۰ مسجد در شهرها و بخش‌ها مراسم اعتکاف برگزار می‌کنند، اظهار کرد: در شهر کرمان بیش از ۳۵ مسجد میزبان معتکفین خواهد بود و با توجه به اینکه شعار مراسم اعتکاف امسال «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» است، سعی کرده‌ایم برای محتوا این مراسم معنوی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ستاد اعتکاف شهرستان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان، فرماندار، دیگر ائمه جمعه شهرستان کرمان و شورای تأمین تشکیل و مباحث متعدد در خصوص این مراسم معنوی از قبیل امنیت، ترافیک و غیره مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه برای افرادی که هزینه ثبت‌نام اعتکاف را ندارند، تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: به‌منظور عایت بهداشت محیطی و فردی تیم‌های بازرسی را تشکیل داده‌ایم.

انتهای خبر/م




شهرستان کرمان پذیرای معتکفین در بیش از ۶۰ مسجد خواهد بود

منبع:آرمـان
? شهرستان کرمان پذیرای معتکفین در بیش از ۶۰ مسجد خواهد بود