شهردار : طرح فاضلاب کرمان ایراد ساختاری دارد

کرمان – فت فتو – شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری به قرارداد پروژه فاضلاب شهر کرمان اعتراض ساختاری دارد، گفت: حداقل ۳۰ درصد از دبی پساب فاضلاب، در بیشتر کلان‌شهرها به‌منظور آبیاری فضای سبز، در اختیار شهرداری‌ قرار می‌گیرد اما در کرمان اینگونه نیست. به گزارش عصر دوشنبه فت فتو به نقل از روابط […]

کرمان – فت فتو – شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری به قرارداد پروژه فاضلاب شهر کرمان اعتراض ساختاری دارد، گفت: حداقل ۳۰ درصد از دبی پساب فاضلاب، در بیشتر کلان‌شهرها به‌منظور آبیاری فضای سبز، در اختیار شهرداری‌ قرار می‌گیرد اما در کرمان اینگونه نیست.

به گزارش عصر دوشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان‌، سعید شعرباف، افزود: طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک، شهرداری‌ها باید در یک بازه حداقل ۱۰ ساله، سرانه فضای سبز خود را به ۱۵ مترمربع برسانند و وزارت نیرو متعهد شده پساب فاضلاب را برای افزایش فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها بگذارد.

وی تصریح کرد: در شهر کرمان که شوری آب بسیار بالاست و در بسیاری از موارد مشکل تأمین آب داریم، این قرارداد، از تحقق حق شهرداری در استفاده از پساب فاضلاب ممانعت می‌کند.

شهردار کرمان، با هشدار نسبت به اینکه اگر سهم شهرداری از پساب فاضلاب داده نشود، کاهش روزافزون کیفیت فضای سبز را به‌دنبال خواهد داشت، افزود: از مجموعه آب و فاضلاب و استانداری کرمان درخواست داریم این حق شهرداری را پیگیری کنند؛ ما نیز در شهرداری پیگیر این موضوع هستیم.

شعرباف خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب کرمان برای اجرای پروژه فاضلاب به‌عنوان یک پروژه کلان که جزو الزامات شهر کرمان بوده و چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد، در قالب یک قرارداد، متعهد شده دبی قابل توجهی از پساب فاضلاب را برای چندین سال در اختیار شرکت مجری قرار دهد که در بخش صنعت استفاده کند تا هزینه‌های اجرای پروژه فاضلاب با صرفه باشد.

وی بیان کرد: متوجه اهمیت پروژه زیرساختی فاضلاب برای شهر کرمان هستیم، اما در عین حال، فضای سبز هم حق شهروندان و بسیار مهم است و باید چاره‌ای برای این مسئله اندیشیده شود.




شهردار : طرح فاضلاب کرمان ایراد ساختاری دارد

منبع: ایرنـا
? شهردار : طرح فاضلاب کرمان ایراد ساختاری دارد