شهرداری رفسنجان ۴ طرح عمرانی در دست اقدام دارد

کرمان-فت فتو- شهردار رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری اجرای ۴ طرح عمرانی با اعتبار پیش بینی شده ۱۶۴ میلیارد تومان را آغاز کردیم که در مجموع این پروژه ها از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند. به گزارش خبرنگار فت فتو مجید کهنوجی دوشنبه شب در نشست خبری در محل فرهنگسرای رسانه به عملکرد ۶ ماه […]

کرمان-فت فتو- شهردار رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری اجرای ۴ طرح عمرانی با اعتبار پیش بینی شده ۱۶۴ میلیارد تومان را آغاز کردیم که در مجموع این پروژه ها از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار فت فتو مجید کهنوجی دوشنبه شب در نشست خبری در محل فرهنگسرای رسانه به عملکرد ۶ ماه اخیر این نهاد پرداخت و اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری یکهزار میلیارد تومان است که طی دو ماه اخیر ۲۰۰ میلیارد از این بودجه تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه به ۹۰ درصد از تعهدات شورای پنجم اسلامی شهر رفسنجان عمل کردیم افزود: امسال ۴ طرح عمرانی را با اعتبار مجموع بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان آغاز کردیم.

کهنوجی بیان کرد: این پروژه ها شامل دوبانده کردن خیابان پرستار و جمهوری اسلامی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، ساماندهی بلوار خلیج فارس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، ساماندهی و زیباسازی خیابان انقلاب با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و نیز ساماندهی و زیباسازی رودخانه گیودری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در مجموع این طرح ها از پیشرفت ۱۰ درصدی برخوردار هستند و برخی از آن ها امسال به بهره برداری خواهند رسید.

شهردار رفسجان ادامه داد: طرح اقتصادی جهت رسیدن به درآمد پایدار را با کمک مجتمع مس سرچشمه اخیراً آغاز کردیم که با اجرای این طرح اشتغالزایی خوبی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی ۵۰ محله شهر اقدام کردیم اظهار داشت: تا کنون از این تعداد ۲۵ محله سرکشی شده و تعهداتی از جمله آسفالت، زیباسازی، رفع نواقص و غیره داده شد که تمامی این تعهدات تا یک ماه آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

کهنوجی بیان کرد: طراحی پروژه سدچشمه در کف رودخانه بود و آب منطقه ای استان کرمان به این پروژه به دلیل خطرات احتمالی آن مجوز کار را نداده است و از دستور کار شهرداری خارج شد لذا زیباسازی رودخانه از کف آن به سطح و حریم رودخانه آورده می شود.

وی ادامه داد: پروژه تجاری و اداری پیامبر اعظم که از طرح های مهم این شهر است و بیش از ۹۰ درصد طرح اجرا شده امّا ۷ سال متوقف شده است که با کمک اداره اوقاف ۱۳ مغازه ورودی این پروژه تخریب می شوند و موانع تکمیل طرح برطرف خواهند شد.

آماده سازی زیرساخت دهکده ورزشی

کهنوجی گفت: زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار پشت بیمارستان علی ابن ابیطالب قرار دارد که ۱۰۰ هکتار از آن برای ایجاد دهکده ورزشی طراحی و زیرساخت آن را آماده کردیم.

وی افزود: دو هیات ورزشی را به این محل انتقال خواهیم داد و سرمایه گذاران برای اجرای این طرح می توانند شرکت کنند.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ قصب ( هر هکتار معادل ۴۰۰ قصب ) طی دو سال اخیر با قیمت ارزان به متقاضیان واگذار شده که معادل ۷۰ میلیارد تومان به فروش رفته در حالی که این اراضی به قیمت امروز دارای ارزشی بالای ۹۰۰ میلیارد تومان است.

کهنوجی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم در دست اقدام است این مشاغل به شهرک تلاش منتقل خواهند شد تا همشهریان بتوانند با آرامش خاطر زندگی کنند.

وی گفت: زیباسازی و تعمیرات بازار بزرگ رفسنجان را در دستور کار خواهیم داشت تا با کمک میراث فرهنگی ساماندهی شود، ۵۰ درصد هزینه ها از محل اعتبارات شهرداری و ۵۰ درصد هم به کمک میراث فرهنگی پرداخت می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




شهرداری رفسنجان ۴ طرح عمرانی در دست اقدام دارد

منبع: ایرنـا
? شهرداری رفسنجان ۴ طرح عمرانی در دست اقدام دارد