شهرداری رفسنجان برای مدیریت محلات، دهه هشتادی‌ها را فراخواند

نذیر کرمان/کرمان معاون هنری شهرداری رفسنجان با بیان اینکه پویش «شهردارشو» ترکیب استعدادیابی، توانمندسازی و رقابت مثبت نوجوانان است، جزئیات این پویش را تشریح کرد. دکتر سیدعباس حسینی امروز هشتم آبان ماه همزمان با آغاز ثبت نام پویش رقابتی «شهردار شو» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پویش که آغاز فاز دوم محله‌محوری شهرداری رفسنجان […]

نذیر کرمان/کرمان معاون هنری شهرداری رفسنجان با بیان اینکه پویش «شهردارشو» ترکیب استعدادیابی، توانمندسازی و رقابت مثبت نوجوانان است، جزئیات این پویش را تشریح کرد.

دکتر سیدعباس حسینی امروز هشتم آبان ماه همزمان با آغاز ثبت نام پویش رقابتی «شهردار شو» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پویش که آغاز فاز دوم محله‌محوری شهرداری رفسنجان به شمار می‌رود، ویژه متولدین اول فروردین ۱۳۸۰ تا ۲۹ اسفند ۸۹ است.

وی افزود:‌ «شهردارشو» پویشی سراسر چالش و رقابت برای نسلی است که مطالبه‌گری و حق‌خواهی ویژگی بارز آنان است و شهرداری رفسنجان نیز بر خود لازم دانست تا با رویکرد مدیریت مشارکتی و توانمندسازی، این فرصت را به این نسل هدیه کند تا ضمن آموزش‌های لازم و ایجاد انگیزه، پروژه استعدادیابی مدیریتی را نیز کلید بزند.

حسینی توضیح داد: چالش نخست این پویش جسارت است. به این ترتیب کسانی که تمایل دارند تا به عنوان شهردارمحله انتخاب شوند، باید در سایت شهرداری رفسنجان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه چالش دوم دفاع و اقناع است، گفت: متقاضیان کرسی شهردارمحله پس از ثبت‌نام باید نسبت به تدوین برنامه‌های خود اقدام و برای دفاع از خود در مقابل اعضای شورای محله آماده شوند. این چالش، اهمیت به‌سزایی دارد زیرا نخستین رقابت میان داوطلبان شکل می‌گیرد و فردی که شورای محله را اقناع سازد و تصویر بهتری از خود نشان دهد، می‌تواند پیروز این چالش باشد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به ضرورت یادگیری کار تشکیلاتی و گروهی اظهار کرد: کادرسازی و تشکیل تیم چالش سوم این پویش است. به این ترتیب که شهرداران منتخب محله باید ۹ معاون و مدیر را در بخش‌های تخصصی مدیریت شهری برای خود انتخاب کنند تا ضمن پیشبرد امور، با اتکا به خرد جمعی و تیمی، ایده‌ها و برنامه‌های خود را برای توسعه محلات تدوین نمایند.

حسینی افزود: تمامی شهرداران منتخب و معاونان و مدیران آن موظف هستند تا در کارگاه‌های آموزشی شرکت و ضمن آشنایی با وظایف خود و وظایف ذاتی و تخصصی شهرداری، نسبت به رعایت دقیق آیین نامه پویش نیز اطلاع یابند.

مشاور شهردار رفسنجان با تاکید بر اهمیت نقش شورای محلات در این پویش عنوان کرد: شورای محلات رفسنجان که به عنوان یکی از نمونه‌های موفق کشوری شناخته شده، در این پویش در جایگاه شورای شهر خواهد بود تا ضمن انتخاب شهردار محله، بر تصمیمات و اعمال مدیران محله نظارت و نسبت به تایید یا رد تصمیات شهرداری محله اقدام ورزد.

حسینی با بیان این که پویش «شهردارشو» فرایندی بلندمدت و نیازمند برنامه‌ریزی‌های متعدد فنی و اجرایی است، گفت: این پویش در چند فاز پیش خواهد رفت و برای درگیر کردن نوجوانان و ایجاد انگیزه و همچنین معرفی طرح، فاز نخست آن به صورت رقابتی طراحی شده که با پایان یافتن مهلت مقرر تمامی اعمال، تصمیمات و مصوبات شهرداری محله توسط هفت داور بررسی و رتبه‌های اول تا دهم معرفی می‌شوند تا ضمن برخورداری از پاداش نقدی به فراخور رتبه، دوره فعالیت آنها نیز تمدید خواهد شد.

وی در پایان گفت، این پویش با همکاری و همراهی همه بخش‌ها و مدیران شهرداری، شورای شهر، شورای محلات پیش خواهد رفت و جا دارد از همکاری آموزش پرورش، دانشگاه‌ها، گروه‌ها و پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات مساجد که برای اجرای این برنامه پای کار بودند، تشکر کنم.

انتهای پیام




شهرداری رفسنجان برای مدیریت محلات، دهه هشتادی‌ها را فراخواند

منبع: ایـسنا
? شهرداری رفسنجان برای مدیریت محلات، دهه هشتادی‌ها را فراخواند